POULÍČEK, M. Úprava motoru Babetty [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Kaplan, Zdeněk

Hlavním cílem závěrečné bakalářské práce bylo soustředit dostupné technické informace o malém motocyklu Babetta, vyráběných typech jeho motorů a zvážit možnosti úprav motoru pro odstranění jeho nedostatků a zdůraznění předností. Autorovi, který pracoval zcela samostatně, se podařilo shromáždit velké množství podkladů týkajících se historie výrobce i vlastního motocyklu. Tyto kapitoly mají kompilační charakter, ale kapitola třetí, věnována provedené úpravě motoru, představuje vlastní přínos autora, který se může stát užitečným pro jiné zájemce o renovaci podobného historického vozidla. Lze konstatovat, že zadání závěrečné bakalářské práce bylo splněno kvalitně a v celém požadovaném rozsahu.

Píštěk, Václav

Cílem bakalářské práce pana Matěje Poulíčka bylo komplexní studium problematiky dvoudobého motoru mopedu Babetta, jeho předností, nedostatků, možností zvýšit výkonové parametry, a v návaznosti na to vytvořit historický přehled vyráběných typů motorů této kategorie s uvedením důležitých podrobností a navrhnout možné konstrukční změny k odstranění nedostatků a dalšímu zdůraznění předností. Autor shromáždil pozoruhodné množství historických podkladů, které vhodně strukturoval do jednotlivých kapitol věnovaných postupně historii a základním informacím o firmě Jawa, a rozdělení mopedů Babetta. Výsledky vlastní práce soustředil do kapitoly třetí, věnované úpravě motoru modelu 210. Obsah této kapitoly může být přínosem pro zájemce o renovaci podobných veteránů a svědčí o schopnostech absolventa správně aplikovat teoretické poznatky získané studiem k vytvoření zcela konkrétních praktických výstupů. Bakalářská práce je i po stránce formálních náležitostí zpracována pečlivě, shromážděné informace jsou v ní srozumitelně analyzovány a přehledně uspořádány. Drobné překlepy a stylizační nedostatky nejsou na závadu srozumitelnosti textu. Zadání bakalářské práce bylo splněno v celém rozsahu. Pro diskusi v rámci obhajoby bakalářské práce navrhuji následující otázky: Vysvětlete pojem střední efektivní tlak jako důležitý parametr hodnocení spalovacího motoru, uveďte, v jakých hodnotách se obvykle pohybuje, uveďte příslušný výpočtový vztah a porovnejte ho se vztahem (4) na straně 21. Lze odhadnout, jak se liší střední efektivní tlak původního motoru a motoru po úpravě?

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 124720