BENDA, T. Inteligentní větrání s dálkovým ovládáním a dohledem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Staněk, Kamil

Hlavním cílem hodnocené bakalářské práce bylo předložit návrh včetně praktické realizace elektromechanického řešení ovladače ventilačního okna v běžném obydlí s řízením pomocí MCU. Důležitou součástí navrženého řešení bylo kromě možnosti vzdáleného ovládání ventilace uživatelem pomocí mobilní aplikace i automatizované otevírání ventilačního okna na základě vyhodnocování zvolených fyzikálních veličin. Pro naplnění vytčeného cíle bylo třeba využít široké spektrum znalostí nabytých v rámci studia. Realizace celého projektu nebyla snadná a velmi oceňuji, že student ve své práci popsal i nevhodná řešení včetně analýzy nefunkčnosti, což následně vyžadovalo kreativitu při hledání optimálního řešení. Cíle práce byly i přes drobné nedostatky v technické dokumentaci splněny, neboť vznikl životaschopný projekt, který nabízí možnosti dalšího zdokonalování navrhovaného řešení. Student pracoval samostatně, své postupy konzultoval s vedoucím práce a doporučení implementoval do svého řešení. Práce má požadovaný rozsah i odbornou úroveň odpovídající bakalářské práci. Drobné gramatické chyby, formální úprava textu a chyby ve výpočtu zbytečně snižují kvalitu jinak zdařilé práce. V závěru práce bych uvítal rozsáhlejší analýzu a interpretaci zjištěných poznatků z běžného provozu. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou B.

Ježek, Michal

Dokument popisuje problematiku kvalitu ovzduší a větrání vnitřních prostor. Autor nabízí alternativní řešení ke komerčním produktům sloužící k automatickému větrání v domácnosti. Realizované zařízení je funkční a přes vytčené nedostatky a chyby jsou hlavní cíle práce splněny. Nedostatky vidím zejména v logickém uspořádání práce a stylistické úpravě. V dokumentu je zpracováno velké množství zdrojů jak knižních, tak i z internetu, což svědčí o důslednosti autora při studiu problematiky. Zjevnou snahou o zestručnění informací z těchto zdrojů však utrpěla kvalita uvedených informací. Některé věty vypadají jako vytržené z kontextu, v jiných případech si musí čtenář některá fakta domýšlet. Formulace některých vět je neuspořádaná nebo není stylově vhodná pro dokument typu bakalářská práce. V textu jsou nejednoznačně pojmenovávány popisované komponenty. Při výběru nebo porovnávání různých produktů nebo zařízení chybí faktické srovnání jejich parametrů. Např. srovnávací kritérium "má větší přesnost" považuji za nedostatečné. Vybrané chyby: V kapitole 2.2 jsou uvedeny tabulky citované z vyhlášky č.6/2003 Sb. bez jakéhokoliv komentáře a bez zjevného významu pro další práci. V kapitole 2.4.1 jsou zmíněny dva produkty firmy Renson. Přestože jsou tyto produkty porovnávány, tak nejsou zřejmé klíčové vlastnosti a rozdíly obou produktů. Dále je produkt "Invisivent Air" chybně označen jako "Invisinent Air". V kapitole 3.1.2 je chybně spočítána skutečná rychlost výsuvu lineárního aktuátoru. Přesto že šlo zřejmě o překlep v desetinném místě, tak autora nezarazilo, že spočítaná rychlost není pouze poloviční oproti katalogové, ale 18x nižší. V obrázku č. 33 je zobrazen graf venkovní a vnitřní teploty. Nejsou však zde zobrazeny údaje o otevření a zavření okna. Graf bez těchto údajů nemá vypovídající hodnotu. Totéž platí i pro graf na obrázku č. 34. V příloze č. 3 chybí ve schématu napájení obvodu.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D

eVSKP id 125149