HUDEC, M. Marketingový mix společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.
Diplomová práce předkládá návrhy v oblasti marketingového mixu rodinného vinařství Koblížek. Autor v práci prokázal schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktické návrhy velmi dobře využitelné ve společnosti, které jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. V závěru návrhové části jsou zhodnoceny přínosy návrhů a rovněž vymezena možná rizika při jejich realizaci. Návrhy vycházejí z dobré znalosti prostředí společnosti autorem práce. Diplomant pracoval samostatně, aktivně a se zájmem o problematiku. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Stanovený cíl práce byl naplněn. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Použité metody odpovídají cíli práce. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Diplomant prokázal dobrou schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Výsledky práce jsou prakticky využitelné v rodinném vinařství Koblížek. Je zpracován velmi detailní harmonogram plánovaných činností. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Autor používá vhodnou terminologii a vyjadřuje se na dobré jazykové úrovni. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | V práci je využito adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány. |
Cílem diplomové práce je na základě provedených analýz navrhnout změny týkající se současného marketingového mixu Rodinného Vinařství Koblížek. Cíl považuji za splněný. Práce je strukturovaná dobře s připomínkou, že v teoretické části mohla být větší pozornost věnována samotnému marketingovému mixu, aby byla urdržena správná orientace směrem k cílům práce. Zpracované analýzy jsou systematicky strukturované. Připomínku mám ale k faktu, že jsou často popisné a nekoncentrují se dostatečně na identifikaci konkrétních příležitostí a hrozeb a silných a slabých stránek. U závěrů shrnutých ve SWOT analýze pak často není zřejmé, ze které dílčí analýzy závěry plynou. Z hlediska analytických výstupů považuji za nadbytečnou analýzu 7S. I tady platí připomínka uvedená k teoretické části - soustředit se na metody a postupy směřující k naplnění stanovených cílů. Je zároveň škoda, že autor v rámci analýz nezpracoval vlastní výzkum - např. zaměřený na očekávání zákazníků v oblasti produktů a souvisejících služeb. Z analýz ani z návrhů není zřejmé na jaké konkrétní potřeby a jaké cílové skupiny zákazníků se firma orientuje a případně měla orientovat v budoucnosti. Výzkum by tomuto výrazně pomohl. Návrhy jsou strukturovány přehledně dle prvků marketingového mixu. Postrádám ale výše zmíněné cílení na konkrétní segmenty zákazníků - segmentace je zmíněna pouze v teoretické části práce, dále se s ní nepracuje, což považuji za nedostatek práce. Přes uvedené připomínky práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | D | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 125231