ŠMAHELOVÁ, N. Marketingová komunikace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.
Práce je zaměřena na oblast marketingové komunikace. Primární a sekundární cíle práce byly naplněny. Navrhovaná opatření jsou v souladu s cílem a jsou logicky strukturována dle teoretického rámce. V práci jsou použity relevantní metody pro sběr a analýzu dat. Autorka velmi dobře interpretuje závěry z provedených analýz a vlastního průzkumu. Navrhovaná opatření jsou logicky a přehledně zpracována. Návrhová část obsahuje časové hledisko, finanční rámec, personální zajištění a analýzu rizik, což umožňuje snadnější implementaci navrhovaných opatření do praxe. Formální náležitosti a použitá terminologie je na požadované úrovni. Citační norma je dodržena. Otázka k obhajobě: Který z uvedených návrhů považujete za nejdůležitější vzhledem k situaci na trhu způsobenou nemocí Covid-19?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Předložená diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací vybraného tanečního klubu. Téma práce je velmi zajímavé a aktuální, poukazuje na řadu příležitostí a možností, jak provést a aplikovat analýzu marketingové komunikace. Diplomová práce je členěna na 4 hlavní části plus závěrečná část. V první části si autorka určila primární cíl práce a následně z toho vyplývající sekundární cíle, které jsou zcela návazné a logické. Dále popisuje metodiku práce a použití vhodných marketingových nástrojů. Teoretická východiska práce jsou uvedená v kapitole 2, kde vymezuje základní pojmy, marketing, marketingový mix, komunikace a prostředí, nechybí SWOT analýza, marketingový výzkum i statistické metody. Následující část je věnována analýze současného stavu daného subjektu. Zde bych vyzdvihl důkladnost práce diplomantky, která dokázala uvést všechny zvolené marketingové nástroje do praxe v tomto odvětví, jako je tanec, resp. taneční škola. Příkladem může být podkapitola 3.5, kde autorka popisuje a také graficky uvádí komunikační mix daného subjektu (obrázek 13). Kriticky se staví k současnému stavu úrovně propagace školy, uvádí důležité podklady k pozdější analýze a zpracování. Podkapitola 3.6. Vlastní marketingový průzkum, by mohla být uvedena jako hlavní kapitola. Její obsah je dle mého mínění pro tuto práci nejvýznamnější a měla být zařazena výše ve struktuře. Je zde správně uveden časový plán průzkumu a odpovědi na otázky dotazníkového šetření. Odpovědi jsou doplněny o přehledné grafy. Otázka 13 je podrobena statistickému zpracování pomocí 3 metod, zde částečně chybí popis a prezentace výsledků. Další přínosná část je SWOT analýza (podkapitola 3.7) kde autorka věcně rozvádí silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Vzájemnému porovnání vazeb mezi jednotlivými faktory SWOT analýzy tzv. plus minus matice, vyplývají další velmi důležité závěry, které autorka v této podkapitole kriticky hodnotí. Kapitola 4 se zabývá vlastními návrhy řešení, které povedou ke zlepšení marketingové komunikace. Návrhy jsou zcela cílené a konkrétní, jejich koncept vychází z provedených analýz mikroprostředí a makroprostředí, analýzy marketingového a komunikačního mixu, a především z výsledků dotazníkového šetření, které jsou shrnuty ve SWOT analýze. Autorka také neopomněla všechny své návrhy převést i do konkrétních časových rozsahů a nákladů, což je pro rozhodování, u těchto institucí, o aplikaci daných návrhů značně podstatné. Pro úplnost předkládá možný přínos, rizika a kontrolu úspěšnosti návrhů. V závěru diplomantka rekapituluje svoji práci. Cíl práce byl splněn, veškeré formální požadavky byly dodrženy. Zpracování a prezentace práce vykazuje velmi vysokou úroveň. Diplomantka prokázala dobrou orientaci a práci s literaturou. Velmi významné pro tuto práci je, že jako celek lze aplikovat a využít v praxi.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 125646