ZAMAZALOVÁ, A. Marketingová komunikace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Schüller, David

Práce je zaměřena na oblast marketingové komunikace. Hlavní a dílčí cíle práce byly naplněny. Navrhovaná opatření jsou v souladu s cílem a jsou logicky a přehledně strukturována dle teoretického rámce. V práci jsou použity relevantní metody pro sběr a analýzu dat. Autorka velmi dobře interpretuje závěry z provedených analýz a vlastního průzkumu. Navrhovaná opatření jsou logicky a přehledně zpracována. Návrhová část obsahuje časové hledisko, finanční rámec, personální zajištění a analýzu rizik, což umožňuje snadnější implementaci navrhovaných opatření do praxe. Formální náležitosti a použitá terminologie je na požadované úrovni. Citační norma je dodržena. Otázka k obhajobě: Který z uvedených návrhů považujete za nejdůležitější vzhledem k situaci na trhu způsobenou nemocí Covid-19?

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků B
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Kalandra, Leoš

Diplomová práce Adély Zamazalové byla předložena v rozsahu 127 stran a 10 stran příloh. Je vybavena seznamem použité literatury, který uvádí 101 zdrojů, včetně elektronických. Je psaná srozumitelných, svěžím jazykem s hojnými odkazy na použitou literaturu. Práce obsahuje tři hlavní řešené kapitoly (teoretická východiska práce, analýza problému a současné situace, vlastní návrhy a řešení), představení cílů práce a závěrečné shrnutí. Diplomantka při zpracování své diplomové práce prokázala dobrou schopnost práce s odbornou literaturou a vyvozování závěrů. V teoretické části autorka postupně představuje jednotlivé oblasti marketingu, svou pozornost zaměřuje zejména do oblastí marketingové komunikace a marketingového výzkumu. Oceňuji zpracování kapitoly 2.5 Marketingový výzkum, která poskytuje dobrý přehled podstatného ve studované problematice i pro případné další zájemce o tuto oblast. Navazující analytická část popisuje jednotlivé nástroje marketingového mixu, komunikačního mixu, vnitřního i vnějšího prostředí společnosti. Úroveň detailu je příkladná, oceňuji práci autorky s veřejně dostupnými informacemi a vyvozování závěrů z nich. Jediná část, která by potřepovala vyšší úroveň detailu je kapitola 3.4 Analýza prostředí společnosti, kapitola Zákazníci a Konkurenti, kde bez znalosti přesných obchodních dat společnosti nebylo snadné kapitoly zpracovat. Obchodní data nebyla autorce vzhledem k jejich citlivosti společností poskytnuta. Nicméně toto je pouze poznámka pro autorku, kde je možné se dále zlepšovat a celkově je analytická část zpracována v nadprůměrné kvalitě. Závěrečná kapitola 3.5 Marketingový průzkum zkoumá, které informace reklamního sdělení jsou vnímány a preferovány koncovými uživateli produktů společnosti. V kapitole 3.5.3. Výsledky dotazníkového šetření prezentuje autorka výsledky výzkumu, který byl realizován zejména v Olomouckém a Jihomoravském kraji, jak tomu napovídá složení vzorku respondentů. V případě, že by společnost zvažovala vyšší investice do aktivit marketingové komunikace s celorepublikovým dosahem, bylo by pro následné vyhodnocení efektivity kampaně vhodné upravit vzorek respondentů, aby nedošlo k možnému ovlivnění výzkumu, který je daný lokalitou sídla společnosti. Výsledky předkládá diplomantka přehledně s využitím grafů a její informace rozšiřují společností dříve realizované výzkumy. Zejména zkoumané preference zákazníků při koupi jednotlivých typů produktů najdou uplatnění při plánování a cílení budoucích aktivit marketingové komunikace. V závěrečné části věnované návrhu řešení předkládá autorka návrh na realizaci tří základních aktivit marketingové komunikace – sponzoring sportovní akce v místě působení společnosti, billboardy a online marketing. Kromě zajímavě zvolených aktivit a řádně zpracovaných kalkulací na jejich realizaci oceňuji zejména realisticky stanovené harmonogramy příprav pomocí Ganttových diagramů. Opomenuty nezůstaly ani v praxi často opomíjené měření úspěšnosti jednotlivých aktivit a analýza rizik. Marketingová komunikace je v analyzované společnosti EMOS spol s r.o. aktuálně řešeným tématem a díky vybraným závěrům z předložené práce, kterou považuji co do rozsahu i kvality za výborně zpracovanou, bude možné její kvalitu i v budoucnu zvyšovat.

Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji A