MIKMEKOVÁ, D. Podnikatelský plán na založení fitness centra ve vybrané lokalitě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Bumberová, Veronika

Celkově je předložená diplomová práce v podobě vytvoření ekonomicky realizovatelného a životaschopného podnikatelského plánu zpracovaná na dobré úrovni. Otázka č. 1: Proč jste si za spádovou oblast (trh) vymezila část Šlapanic u Brna? Otázka č. 2: Jaká je konkurenční výhoda nově zakládaného fitness centra oproti stávajícím konkurentům ve spádové oblasti?

Splnění stanovených cílů C Práce je s ohledem na hlavní cíl a stanovené dílčí cíle zpracovaná na velmi dobré úrovni. Výsledky analýz podporují záměr na založení fitness centra ve vybrané lokalitě. Autorka v práci dodržuje nastavené cíle v souladu s teoretickou, analytickou a návrhovou části práce. Jedinou věc, kterou v práci postrádám, je vytvoření obchodního modelu, který autorka popisuje v rámci kapitoly vymezení problému a cíle práce.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B V práci jsou použity jak standardní analytické metody se sběrem sekundárních dat pro posouzení podnikatelského prostředí, tak i primární sběr dat prostřednictvím kvantitativního výzkumu u potencionálních zákazníků. Vhodnost výběru analytických metod a odůvodnění jejich výběru v kontextu řešeného problému je na velmi dobré úrovni. Autorka v práci dodržuje postupy řešení a metody, které jsou stanoveny jak v cíli, tak návazně popsány v teoretické části a využity v praktické části práce.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Z hlediska schopnosti interpretovat dosažené výsledky z analýz a vyvozovat z nich závěry je na velmi dobré úrovni, občas však dochází k protiřečení (např. na jedné straně malá konkurence nevytváří příležitost pro vstup nové konkurence a na straně druhé, je to vlastně příležitost pro vstup apod.). Závěry z provedených analýz jsou vztaženy a diskutovány ve vztahu k vybrané oblasti podnikání.
Praktická využitelnost výsledků C Práce je s ohledem pro praxi reálně použitelná pro spuštění podnikání v dané oblasti za předpokladu jasně definované konkurenční výhody. Dále bude záviset na průběhu současné situace v podobě druhé vlny Coronaviru, která může oddálit spuštění činnosti, negativně ovlivnit plán akcí nebo snížit ochotu cílového segmentu zákazníků ve vybrané spádové oblasti investovat do tohoto typu "nadstandardních" služeb. U technologických faktorů bylo na místě zvažovat i změny chování zákazníků vlivem pandemie (online přenosy (sálových) lekcí, poradenství, online pernametky/karty apod.). Nicméně s ohledem na nejistotu a veřejně dostupné predikce to nebylo v silách autorky práce odhadnout.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Teoretická, analytická a návrhová část jsou navzájem logicky propojeny. Autor práce používá adekvátní terminologii a odbornou jazykovou úroveň na velmi dobré úrovni až na drobné výjimky (např. zjištění posloupnosti preferencí, str. 45 apod.). V práci figurují pouze maličkosti v podobě nepozornosti ve formátování (např abstrakt a klíčová slova, kapitola 2.3 Analýza zákazníků je zbytečně vyjmuta z nadřazené kapitoly 2.2 Analýza atraktivitu trhu apod.).
Práce s informačními zdroji, včetně citací A V práci je s citacemi pracováno na výborné úrovni s ohledem na veřejné dostupné informace a knižní literaturu, tak i v případě zpracování výsledků z provedení primárního výzkumu sběru dat u potencionálních zákazníků.

Kaňovská, Lucie

Diplomová práce předkládá návrh podnikatelského plánu na založení fitness centra ve Šlapanicích. Autorka v práci prokázala schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktické návrhy velmi dobře využitelné pro plánované otevření fitness centra, které jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. Návrhy vycházejí z velmi dobré znalosti prostředí fitness center autorkou. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění stanovených cílů B Stanovený cíl práce byl naplněn na velmi dobré úrovni.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autorka zvolila vzhledem k tématu práce správný postup a adekvátní metody, včetně vlastního marketingového výzkumu za účelem zmapování poptávky a preferencí potenciální poptávky fitness centra.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Diplomantka prokázala dobrou schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry.
Praktická využitelnost výsledků B Výsledky práce jsou prakticky využitelné pro plánované fitness centrum. Autorka se snažila všechny potřebné činnosti detailně popsat, i když samozřejmě je nutné brát v potaz, že se plány mohou velmi rychle změnit (např. ekonomická situace, další vlna pandemie..), a je proto by měla být snaha být maximálně flexibilní a neustále sledovat konkurenci a snažit se případně o inovace.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Autorka používá vhodnou terminologii a vyjadřuje se na dobré jazykové úrovni.
Práce s informačními zdroji B Autorka v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány.

eVSKP id 125760