VODÁKOVÁ, G. Marketingový mix podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Kaňovská, Lucie

Diplomová práce předkládá návrhy v oblasti marketingového mixu společnosti Nedbal trading s.r.o. Autorka v práci prokázala schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktické návrhy velmi dobře využitelné ve společnosti, které jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. V závěru návrhové části je uvedeno shrnutí nákladů a přínosů a také analýza rizik plánovaných návrhů. Návrhy vycházejí z velmi dobré znalosti prostředí společnosti autorkou. Diplomantka pracovala samostatně, aktivně a se zájmem o problematiku. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění stanovených cílů B Stanovený cíl práce byl naplněn na velmi dobré úrovni.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autorka zvolila vzhledem k tématu práce správný postup a adekvátní metody. V práci bylo využito i dotazníkové šetření.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Diplomantka prokázala dobrou schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry.
Praktická využitelnost výsledků B Výsledky práce jsou prakticky využitelné ve společnosti Nedbal trading s.r.o. a pokrývají všechny nástroje marketingového mixu.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Autorka používá vhodnou terminologii a vyjadřuje se na dobré jazykové úrovni.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Autorka v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány.

Bumberová, Veronika

Celkově je předložená diplomová práce v oblasti návrhů pro zlepšení marketingového mixu společnosti zpracovaná na dobré úrovni. Otázka č. 1: Na jakém podkladu nebo informací stavíte své predikce v podobě zvýšení tržeb z navrhovaných variant změn o cca. 15%? Otázka č. 2: Zvažovala jste riziko přílivu druhé vlny pandemie na podzim roku 2020? Ovlivnilo by to průběh akcí, který navrhujete?

Splnění stanovených cílů B Práce je s ohledem na hlavní cíl zpracovaná na velmi dobré úrovni v rámci zvolené problematiky. Výsledky analýz podporují návrhy pro zlepšení a změny marketingového mixu ve vybraných oblastech (práce staví své návrhy pouze na slabých stránkách). Nicméně, autorka v práci dodržuje a splňuje nastavené cíle v souladu s teoretickou, analytickou a návrhovou části práce.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B V práci jsou použity jak standardní analytické metody sběru sekundárních dat pro posouzení prostředí, tak i primární sběr dat prostřednictvím kvantitativního výzkumu. V práci jsou dodrženy postupy řešení a metody, které jsou stanoveny v cíli. Osobně mi zde chybí popis a propojení marketingové (obchodní) strategie společnosti a její cílů (např. v "7S"), od které se následně odvíjí marketingový mix služeb.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Z hlediska schopnosti interpretovat dosažené výsledky z analýz a vyvozovat z nich závěry je na dobré úrovni. V práci dochází k nesmyslným závěrům typu: "podařilo se snížit sílu dodavatele, a proto problémy stále narůstají" (str. 31). V analýze konkurentů mě chybí závěry v oblasti obsluhovaných segmentů zákazníků a trhů, cenové politiky a více propracovanější mohla být i analýza zákazníků s ohledem na segment a jejich vyjednávací sílu. Na druhé straně vyzvedávám komparaci produktového portfolia u konkurentů. Vypovídací hodnota z výzkumu mohla být na lepší úrovni s ohledem na marketingový mix. Závěry kvantitativního zhodnocení faktorů ze SWOT analýzy měli být lépe popsány s jasně vydefinovanou obchodní (marketingovou) strategii.
Praktická využitelnost výsledků C Práce je v praxi reálně použitelná a může sloužit jako dobrý podklad pro zlepšení marketingového mixu podniku. Popis současné situace v podniku poukazuje zejména na nutnost nastavení a zefektivnění základních procesů společnosti (fakturace, poradenství, podporu servisních techniků, revize) či zastupitelnost lidí. Cenovou politiku je potřeba rozčlenit s ohledem na klíčové (stálé) zákazníky a nově příchozí (nárazový) zákazníci (stálým tahounům přeci není možné ze dne na den vyfakturovávat náklady na balné či administrativu). Místo Google Suite si umím ve firmě představit spíše účetní modul pro objednávky a cenové nabídky a Helpdesk pro servisní techniky.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Teoretická, analytická a návrhová část jsou navzájem logicky propojeny. Studentka v práci používá adekvátní terminologii na dobré úrovni. Odborná jazyková úroveň odpovídá zvolené problematice. Drobnou výtku mám k neodkazování se na příslušné obrázky a grafy v textu práce. Vizuální dojem z práce kazí formátování (např. přechod tabulek 2 stranami, str. 35) a zbytečné podkapitoly tvořené jednou větou (např. str. 24).
Práce s informačními zdroji B V práci je s citacemi pracováno na velmi dobré úrovni s ohledem na veřejné dostupné informace a knižní literaturu, tak i v případě zpracování výsledků dat z provedení vlastního primárního výzkumu.

eVSKP id 125855