KOUŘILOVÁ, M. Hodnocení finanční výkonnosti podniku prostřednictvím benchmarkingu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Bartoš, Vojtěch

Při zpracování práce autorka prokázala jak schopnost aplikovat vědomosti získané studiem oboru, tak i schopnost pracovat s odbornou literaturou. Práce má ryze aplikační charakter. Její hlavní přínos spočívá ve zpracování nezávislého hodnocení finanční výkonnosti společnosti prostřednictvím benchmarkingu. Závěry jsou odvozeny správně. Na velmi dobré úrovni je formální úprava práce. Práce je přehledně uspořádaná, text je doplněn přehlednými tabulkami a grafy s dobrou vypovídací schopností.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků B
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací A

Hanušová, Helena

V práci s informačními zdroji spatřuji dílčí nedostatky. Autorka neuvádí velikost dle EU. Není jednoznačně uvedeno, zda výrobní program vybraných firem je stejný, zda nemají nějaké další doplňkové činnosti. U dvou z pěti vybraných společností není uvedeno, zda jsou samostatné, nebo členy nějakého typu sdružení – tedy zda a jak tyto skutečnosti ovlivňují výšku jednotlivých položek v účetních výkazech. Autorka nezvažuje, že rozhodně čtyři z pěti vybraných společností sestavují účetní výkazy jinou metodikou než abc, s.r.o. Tyto skutečnosti však mohou ovlivňovat výšku a strukturu nákladů, výnosů, aktiv i pasiv. Poněvadž diplomantka nepředložila povinné účetní výkazy těchto firem (ačkoliv z nich musela čerpat pro výpočty fin.an.) nelze posoudit, jak tyto skutečnosti ovlivňují výšku porovnávaných položek. SLEPTE analýza je zpracovaná dosti obecně a v jejím vypracování jsou drobné nedostatky typu – v technologických faktorech je uvedeno, že investice do výzkumu a vývoje jsou podporovány slevami a investičními pobídkami – tyto podpory nepochybně nejsou technologickými faktor. Autorka předložila celkem pouze tři vlastní návrhy řešení, z toho návrh v kap. 4.1 je pouze doporučením, které ovšem není v souladu s výsledky Porterovy analýzy a popsaného vlivu mateřské společnosti. Návrh směřující ke snížení zadluženosti je s ohledem na situaci popsanou na str.46 více než obtížně realizovatelný. Řada vhodných a realizovatelných doporučení je směřována do oblasti snížení fluktuace. Jejich realizace by umožnila zlepšení zjištěného stavu. Autorka, dle mého názoru, opomenula zásadní problém odhalený SWOT analýzou, tím je klesající rentabilita tržeb. K řešení tohoto zásadního problému však podala návrh v kap.4.3 Automatizace a robotizace, kde si všímá více způsobu financování investice a jen okrajově zmiňuje možnost snížení fluktuace o možnosti snížení nákladů v tomto kontextu neuvažuje. Vypracování diplomové práce na zadané téma bylo náročné, vyžadovalo jak rozsáhlé teoretické znalosti, tak také konkrétní, místy obtížně dostupné informace o oboru podnikání i o jednotlivých firmách, které si autorka vybrala pro benchmarking. Zpracování všech těchto informací je velmi časově náročné.

Splnění stanovených cílů B Cíl práce byl splněn.
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B