FOLTÝN, J. Obchodní strategie podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Zich, Robert

Autorův přístup ke zpracování diplomové práci je bezezbytku na výborné úrovni. Na takto komplexním úkolu dokázal pracovat samostatně a konzultace využíval v průběhu celého zpracování. Zpracování diplomové práce jednoznačně navazuje na reálnou situaci daného podniku. Autor zpracováním prezentuje nadstandardní úroveň znalostí a dovedností, kreativitu a znalost podnikatelského prostředí, ve kterém se pohybuje. Práce ve všech ohledech splňuje kritéria hodnocení na výborné úrovni.

Splnění stanovených cílů A Cíle jsou jasně definovány v kontextu konkrétního problému reálné firmy. Hlavní a dílčí cíle jsou doplněny o výzkumné otázky, které slouží k jasnějšímu směřování celé práce. Cíle jsou naplněny na výrazně nadstandardní úrovni.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Autor volí komplexní analyticko-výzkumný přístup a jasně vymezuje účel použití jednotlivých metody. Zvolený přístup k řešení je jednoznačně správně zvolen jak v analytické, tak v návrhové části. Teoretická východiska popisují danou problematiku z celé řady úhlů pohledu a autor se neomezuje pouze na standardní přístupy. Využívá celou řadu odborných zdrojů a neomezuje se pouze na obvyklé knižní tituly. Formulovaný metodický základ se tak opírá o robustní spektrum přístupů, které odpovídají komplexnosti tématu. Analytické přístupy využívají jak kvalitativní, tak detailní kvantitativní přístupy.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Rozsah a komplexnost zpracování vyžaduje od čtenáře značnou pozornost, nicméně autor udělal pro srozumitelnost textu maximum. Práci vhodně člení, analytické výstupy správně prezentuje a formuluje dílčí závěry, které slouží jako základ pro celkový souhrn. Souhrnný závěr formulovaný s využitím SWOT analýzy je jasný a neopírá se pouze o základní hodnocení. Toto hodnocení jednotlivých faktorů je velmi detailní a navíc je správně doplněno vysvětlujícím komentářem a formulací východisek pro návrhy.
Praktická využitelnost výsledků A Praktickou použitelnost je opět třeba vnímat v kontextu složitosti tématu a reálného problému, který je řešen. Autor jasně formuluje potřebný rámec business strategie a rozpracovává odpovídající části. Detailní rozpracování všech elementů, na které v práci poukazuje, by bylo zcela nad rámec již tak rozsáhlé práce. Části, které autor velmi kvalitně zpracoval, však business strategii jednoznačně vymezují. Autor vedle hodnocení rizik také odpovídajícím způsobem jasně vymezuje rámec implementace a upozorňuje na případné limity řešení. Podobně jako celá práce je také praktická využitelnost na výrazně nadprůměrné úrovni.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Práce je po formální stránce zpracována velmi kvalitně. Použitá terminologie a jazykové úroveň je odpovídající. Autor musel pracovat s řadou podkladů v anglickém jazyce, které dokázal vhodným způsobem včlenit do textu – zařazení anglických obrázků nelze vnímat jako chybu, protože s ohledem na mezinárodní působení firmy by jejich překlad postrádal jakýkoli význam. Výrazně nadprůměrný rozsah práce není v žádném případě samoúčelný a je podložen kvalitním obsahem.
Práce s informačními zdroji, včetně citací A Rozsah použitých zdrojů je výrazně nadstandardní a kvalitativně přesahuje běžnou úroveň magisterských prací. S ohledem na rozsah je v některých částech textu dohledat citaci, ale práce se zdroji jako celek je v pořádku.

Schüller, David

Práce je zaměřena na strategického řízení rozvoje podniku se zaměřením na business strategii. Hlavní cíl a dílčí cíle práce byly naplněny. Navrhovaná obchodní strategie je logicky strukturována dle teoretického rámce. Diplomant použil relevantní metody pro sběr a analýzu dat. Analýzy jsou vypracovány pečlivě a komplexně. Formulace obchodní strategie pomocí marketingového mixu 5P, doporučení pro implementaci návrhu strategie a analýza rizik umožňuje snadnější realizaci do praxe. Diplomant se orientuje v dané problematice a velmi dobře interpretuje závěry z provedených analýz. Formální náležitosti jsou na požadované úrovni. Citační norma je dodržena. Autor čerpá z velkého množství zahraniční literatury, což má pozitivní dopad na celkovou úroveň zpracování diplomové práce. Otázka k obhajobě: Jak se společnost může efektivně bránit negativním ekonomickým dopadům způsobených epidemií nemoci Covid-19 v horizontu 4 - 5 let?

Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji A