ŠŤÁVA, R. Průmyslové oleje a plastická maziva ve stavebních a zemědělských strojích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Škopán, Miroslav

Předložená práce se zabývá problematikou olejů a plastických maziv ve strojích pro zemní práce a zemědělských strojích. Při své práci autor využíval jak běžných znalostí získaných v průběhu svého studia, tak i z internetových zdrojů a částečně i z literatury. Výsledek práce studenta byl předpokládán jako východisko pro případnou tvorbu příručky o olejích a mazivech používaných ve stavebních a zemědělských strojích (s výjimkou olejů motorových) pro studenty oboru. V úvodní části jsou definovány základní vlastnosti kapalin, na to navazuje stručně rozdělení olejů dle způsobu výroby. Tato část by však měla být spíše součástí kapitoly 3, kde jsou oleje rozděleny podle klasifikace a podle účelu. V jednotlivých podkapitolách jsou uváděny typické vlastnosti olejů pro různé účely – jejich závěr tvoří návrh zjednodušené metodiky volby olejů pro různé provozní a klimatické podmínky. Další část práce je věnována problematice čističů olejů. V závěrečné části jsou uvedena plastická maziva a problematika biologické odbouratelnosti maziv. Práce je zpracována pečlivě. Dle řešené problematiky a s ohledem na svůj charakter má práce přiměřený rozsah, ale jsou v ní i některé nedostatky jak věcného tak i formálního charakteru Konkrétně se jedná o: - drobné překlepy a občas nevhodné větné formulace, - občas nepřesná technická terminologie, - nevhodný název kapitoly 3. Zde mělo být uvedeno pouze “Rozdělení (případně druhy) olejů“ a následně v podkapitolách dělení dle různých hledisek - název kapitoly 3.2.1.2 je nepřesný – správně má být „Biologicky odbouratelné oleje“, - problematika uvedená v kapitolách 4 a 5 patří spíše do jediné kapitoly. Předložená práce má i přes některé výše uvedené výhrady celkově průměrnou úroveň a je v souladu se zadáním. Rudolf Šťáva tak ve své bakalářské práci prokázal odpovídající znalosti a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni studia. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Samostatnost studenta při zpracování tématu D

Zeizinger, Lukáš

V první kapitole student shrnuje poznatky získané rešerší průmyslových olejů, v návaznosti na tuto kapitolu zatřiďuje oleje podle složení. V další kapitole rozděluje oleje podle SAE a API klasifikace a věnuje se metodám a kvantifikaci čištění olejů. V závěru student zmiňuje základní poznatky o plastických mazivech. Znalosti, které student získal rešerší tohoto tématu jsou obsáhlé, avšak pozornost nebyla adekvátně věnovaná deskriptivní části práce. Vypracovaná práce svůj rámec splnila, měl bych však v této práce výtky v podobě nízké grafické úrovně, nefunkčním křížovým odkazům a celkové nízké digitální provázanosti dokumentu. Mimo výše uvedeného je v práci i několik dalších drobných nedostatků formálního charakteru. Konkrétně se jedná o: - časté typografické chyby, - občas nevhodné větné formulace - osamělé obrázky a tabulky bez zavedení do kontextu. Předložená práce má i přes některé formální nedostatky celkově dobrou úroveň a je plně v souladu se zadáním. Pán Rudolf Šťáva prokázal ve své bakalářské práci odpovídající zkušenosti a znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni vysokoškolského studia.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Grafická, stylistická úprava a pravopis E

eVSKP id 124303