CHUDÝ, J. Kování podlouhlých výkovků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Lidmila, Zdeněk

Cílem BP Jana Chudého bylo prověřit výrobní možnosti a navrhnout postup výroby páky, která je součástí řízení předních kol zemědělského stroje. Cíle práce, uvedené v zadání, jsou splněny. Výsledkem bakalářské práce je návrh technologického postupu kování řešené součásti, výkres polotovaru-vývalku zhotoveného metodou PKV, zápustkového výkovku a výkresová dokumentace nástroje pro zápustkové kování zadané součásti na bucharu. Ke zpracování své bakalářské práce přistoupil student s určitou časovou prodlevou, což se projevilo při jejím zpracování v časovém presu. Při řešení jednotlivých úkolů zadání a sestavení bakalářské práce, bylo tak třeba úzké součinnosti vedoucího práce. Bakalářská práce má průměrnou úroveň, jak po odborné, tak formální stránce. Nedostatky jsou i ve výkresové dokumentaci. Závažné chyby, které by výrazným způsobem práci znehodnotily, se však v práci nevyskytují.

Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Samostatnost studenta při zpracování tématu E

Štroner, Marek

Autor v dané bakalářské práci Kování podlouhlých výkovků splnil požadavky a cíle zadání. V celkovém hodnocení lze říci, že daná bakalářská práce je obsahově kompletní a nevyskytují se v ní významnější chyby. Autor provedl poměrně rozsáhlou rešerši z oblasti objemového tváření kováním. Na základě rešerše zpracoval technickou dokumentaci pro zadanou součást páka řízení předních kol zemědělského stroje. Co lze autorovi vytknout je na str. 30 rádius přechodu hrany do dělící roviny, kdy ve výpočtech je r a na obr.21 je R1. Dále je možno vytknout na VÝKRESU VÝKOVKU otočenou toleranci předkovaného otvoru, která by měla být průměr 20 +1,1 a -2,2. Co by bylo možno vytknout a to důsledně je na VÝKRESU ZÁPUSTKY řez dutinou, který je nakreslen v měřítku 1:2, což je velice nepřehledné. Na závěr je provedeno technicko-ekonomické zhodnocení. Danou práci doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 124337