JUHÁSZ, V. Využití metod 3D tisku v automobilovém průmyslu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Fojtášek, Jan

Tato bakalářská práce se zabývá metodami 3D tisku a jejich využitím při prototypové i sériové výrobě v automobilovém průmysl. Autor při zpracování tématu pracoval velmi samostatně a možnosti průběžných konzultací rozpracované práce téměř nevyužil. Práce je poměrně logicky uspořádána, nicméně její hlavní část je celá soustředěna v druhé kapitole, která se detailně zabývá metodami 3D tisku. Zde autor přehledně a srozumitelně popisuje rozdělení metod a druhy tiskáren s jejich výhodami i nevýhodami. Ve třetí kapitole je pak popsáno samotné využití 3D tisku v automobilovém průmyslu. Z hlediska zadání byly stanovené cíle v určitém rozsahu splněny. Z formálního hlediska mohla být práce lépe strukturovaná s vhodněji zvolenými názvy kapitol. Nelze také přehlédnout samotný závěr, ve kterém se vyskytují věty s podmětem v první osobě a pro daný typ práce nevhodné formulace, kterých se však autor ve zbytku práce poměrně zdárně vyvaroval. Celkově je patrné, že se student v dané problematice dobře zorientoval, čerpal z množství zdrojů a získané informace dovedl srozumitelně interpretovat.

Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D

Zháňal, Lubor

Závěrečná bakalářská práce se zabývá moderním tématem aditivní technologie výroby pomocí 3D tisku. Autor práci rozděluje vcelku logicky na historický úvod, teoretický popis jednotlivých technologií a přehled praktického využití 3D tisku v automobilovém průmyslu. Z mnoha stran však práce působí poněkud nedotaženě. Autor často používá zkratky, jejichž význam není vysvětlen (a některé se nenacházejí ani v závěrečném seznamu zkratek a symbolů - např. PETG), zaměňuje obecné vlastnosti s konkrétní implementací, nebo předkládá zavádějící tvrzení (např. o využití shodného principu skládání z tenkých vrstev u naprosto všech metod 3D tisku). Žel ani jazyková forma práce není bez chyb a o překlepy, hovorová spojení či gramatické chyby zde není nouze. Použité obrázky a ilustrace jsou vybrány vhodně, avšak jejich popisky by bylo vhodné sjednotit do českého jazyka. I přes tyto výtky je práci možno doporučit k obhajobě.

Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii