BATELKA, J. Konstrukce zařízení pro odmagnetování MR tlumiče pro Hyundai [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Strecker, Zbyněk

Naměřené výsledky dávají často nelogické výsledky, jejichž příčiny jsou částečně popsány v kapitole 6.1. Tato kapitola prakticky shrnuje, že průběhy proudu se značně odchylují od požadovaných průběhů. Díky tomu je obtížné bez podrobnější analýzy zjistit, jaký vliv mají na kvalitu odmagnetování parametry ze zadání a do jaké míry byly výsledky ovlivněny odchylkou skutečného proudu od požadovaného. Popsané závislosti z kapitoly 5.1 jsou tak velmi diskutabilní. Spolupráce se studentem byla problematická, student příliš nereflektoval námitky vedoucího. Díky dlouhým prodlevám mezi měřením a zpracováním výsledků se na problémy s průběhem proudu přišlo poměrně pozdě, analýza naměřených průběhů byla navíc provedena velmi ledabyle, takže již nezbýval čas na návrh nápravných opatření a provedení měření, která by našla souvislosti mezi kvalitou odmagnetování a zadanými parametry. Z práce je navíc obtížné či v některých případech nemožné zjistit jak vlastně vypadal požadovaný a skutečný průběh proudu. Práce také prakticky nekomentuje jak bude utřeba upravit průběh demagnetovacího proudu v případě normálního provozního stavu tlumiče - tedy pokud bude naplněn MR kapalinou. Pro praktické využití z práce vyplývá prakticky jeden závěr a to, že v dané konfiguraci je zařízení na odmagnetovávání MR tlumičů nevhodné. Kladně hodnotím, že p. Batelka byl schopný zcela samostatně naprogramovat ovládací program pro Arduino DUE.

Splnění požadavků a cílů zadání E
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod E
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry E
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii E
Logické uspořádání práce a formální náležitosti E
Samostatnost studenta při zpracování tématu D

Kubík, Michal

Bakalářská práce se věnuje problematice konstrukce zařízení pro odmagnetování magnetoreologického tlumiče. K práci mám následující výhrady: - Struktura rešerše i kapitola materiál a metody jsou nejasné až matoucí. - V rešeršní části zcela chybí popis funkce MR tlumiče a proč je důležité řešit odmagnetování. - Str. 19: „Pist a vnějši plašť zkoumaneho tlumiče je vyrobeny z oceli S235JRG, jeho magneticky obvod je vyrobeny z oceli 11SMn30“. Není jasné, z jakého materiálu byl vyroben píst. S235JRG nebo 11SMn30? - Obr. 4-3: Zcela chybí popisky os. Graf spíše matoucí než něco vysvětlující. - Kapitola 5.1.1 Vliv frekvence: Jaké bylo nastavení ostatních veličin? Není uvedeno. - V textu nejsou většinou uvedeny odkazy na obrázky. Mám problém si spojit konkrétní tvrzení s obrázkem (grafem). - Kapitola 5.1 je odmagnetování střídavým proudem. V podkapitole 5.1.3 je uvedeno, že bylo použito odmagnetování stejnosměrným proudem. Docela rozpor a navíc ani není uvedeno, jak stejnosměrným proudem. - Hlavním cílem práce je nalezení postupu odmagnetování MR tlumiče. MR tlumič pracuje s MR kapalinou. Nicméně všechny experimenty byly provedeny se vzduchem ve štěrbině. Čekal bych mnohem hlubší analýzu vlivu MR kapaliny na metodiku odmagnetování než je uvedena v kapitole 6.3. Práci jsem musel několikrát přečíst, abych porozuměl, jak student v práci postupoval a vůbec co je výsledkem. Z formálního hlediska také vidím velké nedostatky. Například v kapitole 5.1.3. je uvedena jedna věta + obrázek a zbytek stránky je volný. To samé v následujících kapitolách. Nevypadá to dobře. I přes zmíněné nedostatky bakalářskou práci doporučuji k obhajobě. Pokud student kladně odpoví na moje dotazy, tak navrhuji celkové hodnocení známkou E.

Splnění požadavků a cílů zadání E
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita F