MYŠKA, M. Sledování objektů v obrazech pořízených vysokorychlostní kamerou [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Štarha, Pavel

Diplomová práce se zabývá problematikou sledování pohybu mikroskopických skleněných vláken v replice lidské průdušnice pomocí vysokorychlostní kamery. Téma práce je vice než aktuální, neboť výsledky této práce jsou využívány v současném výzkumu chování částic při jejich vdechování a distribuce v lidských plících. Obecně vdechování mikroskopických částic může vést ke zdravotním komplikacím a onemocněním. Oproti tomu při použití vhodné látky mohou tyto částice být nosiči inhalačních léků. Automatické sledování vláken je velice komplikované, neboť při pořízení snímků pomocí vysokorychlostní kamery je použit velmi krátký expoziční čas. Z tohoto důvodu v pořízených snímcích je malý poměr signál/šum. Diplomant na tématu pracoval zcela samostatně s velkým nadšením pro danou věc. Vytvořil jednoúčelovou aplikaci pro automatické sledování analyzovaného vlákna. V rámci vývoje otestoval různé typy filtrace šumu v obraze, vytváření kalibračních snímků pro homogenizaci pozadí a možnosti segmentace obrazu pro identifikaci a analýzu objektů. Předložená práce je dobře členěná, text je srozumitelný a přehledný. Velmi oceňuji programátorské schopnosti diplomanta, který vytvořil funkční aplikaci s vlastními grafickými výstupy, jež jsou uvedeny ve výsledcích této práce. Cíle práce byly splněny v plném rozsahu a doporučuji ji k obhajobě.

Druckmüller, Miloslav

Monitorování pohybu v digitálních obrazech patří dnes k nejdůležitějším aplikacím v oblasti computer vision. Zadání diplomové práce spadá právě do této oblasti. Práce se zabývá analýzou pohybu skelných vláken v replice lidské průdušnice a je součástí výzkumu vlivu manipulace se skelnou vatou (tepelná izolace) na lidské zdraví a současně se zabývá možností transportu léčiv ve farmakologii. Práce je velmi pečlivě zpracována. Vytvořený software je v praxi dobře využitelný a svědčí o dobrých programátorských schopnostech autora. Práce je přehledná a vyčerpávajícím způsobem popisuje použitý matematický aparát. Práci by bylo možné využít i jako základní učebnici obrazové analýzy. Získané výsledky jsou použitelné pro následnou analýzu z hlediska lékařských aplikací.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 121639