KOREJZ, J. Design elektrohandbiku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Rubínová, Dana

Pro design je důležité i hodnocení designérských kvalit práce: řešení modelu - A, úroveň tvarové kultivace - A, barevnost navrženého designu – A a grafická úprava výkresů - A. Diplomová práce staví na poctivém a komplexním přístupu autora k řešení, vykazuje hlubokou zaujatost tématem a porozumění potřebám handicapovaných uživatelů. Předložený návrh se vyznačuje kultivovaným pojetím respektujícím funkci i ergonomii produktu. Kladně hodnotím střídmé a účelné tvarování kapotáže, která je oproti konkurenci nejen inovativním, ale zejména bezpečnostním přínosem. Tvarosloví celku, systém polohovatelných prvků i řešení detailů ovládání přiměřeně reaguje na specifika uživatelské kategorie s ohledem na udržení nízkých výrobních nákladů. Tento aspekt se promítá i v konstrukčním řešení a volbě jednotlivých komponent, díky čemuž se stává finančně dostupným pro podstatně širší spektrum uživatelů. Dominantou kompozice je kapotáž s mírně vypnutou horní profilovou křivkou, která podporuje přiměřenou dynamiku. Rozdělení krytů působí čistě a srozumitelně a na první pohled ukazuje na možnosti posuvu jednotlivých celků. Za zvážení by stála možnost integrace úložného prostoru, který ve výsledném řešení absentuje. Pečlivě propracované detaily i obsáhlost řešení ukazuje na zodpovědný přístup při zpracování DP. Diplomová práce splňuje všechny body zadání a obsahuje vlastní závěry k tématu Design elektrohandbiku.

Tvarůžek, Martin

Vzhledem k tomu, jakou službu dělají mladším i starším generacím již řadu let elektrokola, ocěňuji autorův výběr tématu. Kvalita života je mimořádně důležitým aspektem a je jednou z rolí tvůrců k ní například takto přispívat. Představený projekt je z mého pohledu kvalitně odvedenou prací. Autor se velmi poctivě zabýval ve studijní, analytické části nejenom funkčními aspekty navrhovaného výrobku, věnoval však také rozsáhlou péči studiu a diverzifikaci prostředí, ve kterých se stroj používá. Stejně tak se pokorně věnoval různým druhům fyzického postižení vědom si toho, že i nepatrné rozdíly mohou hrát v následné tvůrčí etapě projektu svoji roli. Oceňuji autorovu snahu a energii vynaloženou při studiu technologií a materiálů, které by se v případě výroby navrženého handbiku daly využít. Z představeného návrhu designu je patrné, že byl pečlivě vybudován na pokorném poznání mnoha souvislostí přesahujích samotný produkt. Největší autorovou devizou je však poctivé studium procesu, i díky této skutečnosti mohl dosáhnout adekvátního formálního zpracování, respektive právě na něm svoji práci s jistotou vystavěl. Samotné formální zpracování hanbiku stojí i v kontextu obdobné produkce na adekvátní estetické úrovni a dle mého názoru je zcela akceptovatelné pro dotčené cílové skupiny. Všechna shora zmíněná fakta jsou logicky a přehledně řazena a shrnuta v Závěrečné zprávě.

eVSKP id 124971