Karas, Michal

K obhajobě připojují následující otázku: Jaký dopad z hlediska očekávaných výsledků hospodaření by mělo pozdější zprovoznění plánované investice?

Praktická využitelnost výsledků A
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji, včetně citací A

Balát, Petr

Cílem diplomové práce je sestavení finančního plánu společnosti Brněnské komunikace a porovnání s konkurencí. Teoretická část práce je velmi dobře zpracována a popisuje základní východiska pro finanční plánování včetně v praxi užívaných modelů, ukazatelů a analýz. Některé z teoretických poznatků jsou využity dále v praktické části. Představení podniku a prostředí, ve kterém funguje, je poměrně rozsáhlé a v řadě případů bez zřejmé vazby na dosažení cíle diplomové práce – návrh podnikového plánu. Porovnání podniku s konkurencí, což je jedním z cílů práce, je poměrně složité. Autor si pro porovnání vybral společnost Ostravské komunikace, která se svým rozsahem služeb přibližuje hodnocené společnosti, i když se zeměpisně nenachází na stejném území. Je ale pravda, že BKOM je svým rozsahem služeb a postavením jedinečná společnost, která nemá přímého konkurenta na trhu a ani jej mít zatím nemůže. Část práce věnující se finanční analýze obsahuje kromě horizontální a vertikální analýzy i analýzu vybraných poměrových ukazatelů. Vedle finanční analýzy jsou zpracovány i modely strategické analýzy – PESTLE, SWOT a Porterův model pěti sil. Poslední část práce obsahuje návrh finančního plánu. Toto vyžaduje kromě odborné úrovně i velmi dobrou znalost jak samotného podniku, tak i prostředí, ve kterém podnik funguje. Zde je patrné, že autor čerpá informace převážně z účetních výkazů předchozích období, které se snaží modelovat do budoucna ve dvou variantách – optimistické a pesimistické. S ohledem na rozsah a kvalitu informací, kterými může autor disponovat, lze tento postup řešení považovat za správný. Celkově se domnívám , že autor naplnil hlavní cíl práce, vyváženě se zaměřil na teoretickou oblast i na analýzu a plánování společnosti Brněnské komunikace. Nelze autorovi upřít snahu využít v maximální možné míře informace získané o společnosti a zpracovat je v souladu se studiem získanými teoretickými znalostmi. Použité literární zdroje jsou reprezentativní a jsou citovány odpovídajícím způsobem.

Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B