ÚLEHLOVÁ, E. Návrh postupu kontroly vybraných součástí revolveru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Jankových, Róbert

Diplomová práce Bc. Evy Úlehlové odpovídá zadání. Práci považuji za původní, pro praxi přínosnou a v mnoha směrech originální. Metodika splnění cílů práce je správná. Nad rámec zadání studentka iniciativně zorganizovala a provedla řadu měření na optických přístrojích DeMeet a Keyence. Studentka prokázala schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich správné závěry. Hodnocená práce prokazuje způsobilost studentky samostatně pracovat a řešit praktické problémy v oblasti kontroly tvarově složitých součástí. Práce je logicky rozdělena na úvod, sedm kapitol, závěr a sedm příloh. Všechny kapitoly a přílohy jsou úplné a přehledné. Jednotlivé části práce na sebe přirozeně navazují a dokumentují postup řešení i úroveň splnění jednotlivých cílů práce. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na požadované úrovni s minimem věcných, gramatických nebo formulačních nedostatků. Studentka při zpracování práce vychází z doporučené literatury, kterou iniciativně doplnila o další vhodné tuzemské i zahraniční publikace. Vlastní text je tvůrčím způsobem doplněn o řadu nových myšlenek a jako celek logicky propojen. Citace jsou správně formálně uvedeny a přehledně rozlišují převzatý a původní text. Studentka si na začátku zpracovala reálný plán práce, který se jí podařilo dodržet. Výsledek práce prokázal, že autorka má dobré zkušenosti z práce s technickou českou i anglickou literaturou. Práce jako celek představuje velmi dobrou inženýrskou publikaci, která může být plně využita v praxi a může přispět k rozvoji metrologie ve spolupracující firmě.

Šrámek, Jan

Předkládaná diplomová práce se zabývá tématikou rozměrové kontroly vybraných součástí revolveru při jejich výrobě a následné kompletaci. Práce je vhodným způsobem strukturovaná (ve 12 kapitolách na 116 stranách) a jsou v ní splněny všechny požadované cíle. Studentka provedla množství měření vybraných parametrů na různých typech měřicích přístrojů. Pracovala samostatně a aktivně. Práce obsahuje pouze minimální počet formálních nepřesností a stylistických nedokonalostí, které ovšem nijak nesnižují její odbornou úroveň. I přes tyto dílčí nedostatky lze diplomovou práci hodnotit jako výbornou i s ohledem na ztížené podmínky pro její vypracování.

eVSKP id 124459