NEJESCHLEBA, M. Snižování vibrací a hlučnosti ložisek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Jankových, Róbert

Diplomová práce Bc. Martina Nejeschleby odpovídá zadání. Práci považuji za původní, pro praxi přínosnou a v mnoha směrech originální. Metodika splnění cílů práce je správná a je naznačena v kapitole o motivaci, v sedmé a osmé kapitole. Nad rámec zadání student iniciativně provedl řadu měření na kruhoměru v ČMI v Brně. Student prokázal schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich správné závěry. Hodnocená práce prokazuje schopnost studenta samostatně pracovat a řešit praktické problémy v oblasti řízení kvality ložisek ve výrobní firmě. Práce je logicky rozdělena do úvodu, motivace, šesti hlavních kapitol, zhodnocení, závěru a pěti příloh. Všechny kapitoly a přílohy jsou úplné a přehledné. Jednotlivé části práce na sebe přirozeně navazují a dokumentují postup řešení i úroveň splnění jednotlivých cílů práce. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na požadované úrovni s minimem věcných, gramatických nebo formulačních nedostatků. Student při zpracování práce vychází z doporučené literatury, kterou iniciativně doplnil o další vhodné tuzemské i zahraniční publikace. Vlastní text je tvůrčím způsobem doplněn o řadu nových myšlenek a jako celek logicky propojen. Citace jsou správně formálně uvedeny a přehledně rozlišují převzatý a původní text. Student si na začátku zpracoval reálný plán práce, který se mu podařilo dodržet. Výsledek práce prokázal, že autor má potřebné zkušenosti z práce s technickou českou, slovenskou i anglickou literaturou. Práce jako celek představuje velmi dobrou inženýrskou publikaci, která může být plně využita v praxi.

Prostredník, Daniel

Predložená práca má 85 strán, jej súčasťou sú prílohy . Práca spĺňa všetky formálne náležitosti. Zadanie vytyčuje nasledovné ciele: 1. Popis súčasného stavu procesu kontroly kvality valivého ložiska 2. Systémový rozbor hodnotenia kvality pomocou vibračnej diagnostiky a diagnostiky hluku 3. Návrh a zdôvodnenie vybraného postupu riešenia problému zvýšených vibrácii a hlučnosti analyzovaného typu ložiska. 4. Realizácia vybraného postupu 5. Technické posúdenie dosiahnutých výsledkov 6. Vlastné závery a doporučenia pre prax V kapitole 2 študent vysvetluje motiváciu a uvádza ciele práce: 1. Odhalenie možnej príčny zvýšenia hlučnosti ložiska 2. Po oboznámení s procesom výroby navrhnúť zlepšenia tak, aby sa vada už nevyskytovala Kapitola 3 je venovaná parametrom a výrobe valivých ložísk. V kapitole 4 je úvod do teórie vibrácii. Kapitole 5 sa venuje úvodu do teorie hlučnosti. Kapitola 6 popisuje metódy merania vibrácií a hlučnosti ložísk. Kapitola 7 popisuje metódy analýzy signálu nasadené pri posudzovaní ložísk. Kapitola 8 je jadrom práce, kde na základe analýzy výsledkov meraní diplomant navrhuje v kap. 8.4. opatrenia na zlepšenie. Súčasťou práce sú prílohy a zoznam použitých zdrojov, tabuliek a obrázkov. Z pohľadu oponenta je práca prakticky orientovaná. Ako malý nedostatok vidím, že pri niektorých grafoch nie sú korektne označené súradnice (napr. Obr.25; 32-41). Za predpokladu, že položená otázka bude uspokojujúco zodpovedaná) hodnotím prácu známkou „A“ a doporučujem ju k obhajobe.

eVSKP id 124490