ALBRECHT, L. Realizace kamerového modulu pro mobilní robot jako nezávislého uzlu systému ROS - Robot Operating System [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Uvedené téma je věnováno zpracování obrazů z několika nezávislých kamer za účelem skládání obrazu do tzv. hloubkové mapy nebo pro zvýšení propustnosti systému při paralelním zpracování obrazů z několika kamer v reálném čase. Uvedená problematika využívá populárního frameworku ROS, kdy je každá z kamer připojena k nezávislému jednodeskovému PC a data přenášena mezi jednotlivými PC jsou synchronizována čistě softwarově. To klade zvýšené nároky na implementaci metod hloubkových map. Navržené řešení je plně funkční a umožňuje skládání obrazu z několika kamer bez výrazné redukce FPS. Cíle práce byl splněny v požadovaném rozsahu a práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená práce se zabývá použitím nástroje ROS (robot operation system) pro získání hloubkové mapy pomocí stereovize. Pro realizaci se musel student s tímto nástrojem seznámit, především v části týkající se komunikace dvou a více kamer. Student ve své práci také popisuje metody pro tvorbu hloubkové mapy. Části, kde student popisuje tyto systémy a metody jsou spíše teoretické s menším vlastním přínosem autora. Chybí mi zde také vizualizované porovnání získaných dat například formou tabulek či grafů, které by pro čtenáře bylo přehlednější. Student vytvořil testovací aparaturu komunikace dvou a více kamer a vyzkoušel její funkčnost. Podrobně je zde popsána instalace a zprovoznění celé aparatury a to téměř až na hranici návodu. To je jistě silná stránka této práce. Naopak prezentace výsledků měření by mohla být podrobnější a názornější. Například z obr. 7-1 nevyplývá, že uvedený výsledek (hloubkový mapa) splňuje požadavky na tento systém. Z odevzdané práce usuzuji, že se student v problematice orientuje a práce splňuje všechny body zadání. Jak jsem již zmínil výše, očekávám, že výstupy student obhájí během prezentace. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 124884