DUFKOVÁ, Š. Podnikatelský záměr – založení salonu na prodej a zapůjčení svatebních a plesových šatů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Heralecký, Tomáš

Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Burdová, Eliška

Cílem bakalářské práce bylo sestavení podnikatelského plánu pro založení salónu na prodej a zapůjčení svatebních a plesových šatů. Po prostudování práce mohu konstatovat, že cíl práce byl splněn. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část analytickou. Co se týče části teoretické, autorka se zaměřila na adekvátní metody a komponenty podnikatelského plánu. K popisu jednotlivých metod využila optimální množství zdrojů z odborné literatury a internetu. Na část teoretickou pak navazuje část analytická, kde autorka konkrétně a prakticky rozebírá jednotlivé složky teoretické části. Při zpracování bakalářské práce byly použity metody jako například PEST analýza vnitřního prostředí, SWOT analýza vnějšího prostředí, marketingová strategii 4P. V neposlední řadě práce obsahuje také finanční plán a analýzu rizik. Ve finančním plánu se autorka zaměřuje mimo jiné na náklady, které jsou, konkrétně u založení podniku, dle mého názoru mírně podhodnocené. Dále pak na plán peněžních toků, výkaz zisku a ztrát a také plán tržeb. V plánu tržeb postrádám zdůvodnění zvoleného počtu prodaných a půjčených kusů jednotlivých šatů, ale také zvolení variant optimistického, reálného a pesimistického prodeje/zapůjčení šatů. Poslední částí finančního plánu je finanční analýza, kde autorka vhodně zvolila poměrové ukazatele rentability, aktivity a kapitálového trhu. V této kapitole ale postrádám výpočet čisté současné hodnoty a s ním související index ziskovosti, dle kterého by se následně dalo určit, zda investici přijmout, či ne. Grafická a formální úprava textu je na dobré úrovni. Text autorka doplňuje o několik tabulek a přílohy. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D