KREMSEROVÁ, L. Hodnocení ekonomické výkonnosti podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Režňáková, Mária

Studentka zpracovala analýzu hospodaření provozovny společnosti Carmel a výsledky porovnala s dalšími dvěma obdobnými společnostmi, o kterých však neměla data za celé sledované období. Vzhledem k tomu, že velká část služeb je outsoursovaná, má analýza nákladovosti a produktivity práce nízkou vypovídací schopnost. Analýza je provedena dle standardního postupu za dva roky, bez hlubšího zamyšlení nad získanými výsledky. Použití některých ukazatelů nedává žádný smysl (např. úrokové krytí), interpretace příliš obecná, nevztažená k předmětné společnosti; často chybí i měrné jednotky. Analyzovaná provozovna je po celé sledované období ztrátová. V závěru práce navržená opatření mohou zlepšit situaci provozovny v krátkodobém časovém horizontu. Návrhy jsou logické, i když velice zjednodušené. Autorka nepojmenovávala fakta stejnými pojmy, což způsobuje zmatečnost předložených informací. Některé závěry z vypočtených hodnot jsou nedomyšlené, příliš schematické. Důvodem uvedeného stavu je nedostatečné využívání konzultací s vedoucím práce a odklon od odsouhlaseného postupu řešení. Dle úrovně obhajoby navrhuji hodnocení na úrovni D-E.

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji, včetně citací C

Srbová, Pavla

V bakalářské práci se autorka věnuje hodnocení hospodaření společnosti Carmel. Teoretická část práce je věnována popisu metod finanční analýzy, především poměrovým ukazatelům. V této části práce jsou uvedeny i souhrnné indexy hodnocení podniku, v analytické části práce s nimi následně není uvažováno. Na druhou stranu k některým částem práce chybí teoretická východiska (např. SWOT analýza). Analytická část je zaměřena na rozbor hospodaření společnosti a porovnání výsledků s konkurencí, následně autorka prezentuje návrhy ke zlepšení ekonomických výsledků společnosti. Analyzovaná společnost vznikla v roce 2017, autorka tak v práci hodnotí ekonomické výsledky za následující dva roky. Uvedené návrhy by bylo vhodné více rozpracovat. Práci lze také vytknout její jazykovou úroveň.

Splnění stanovených cílů C
Praktická využitelnost výsledků D
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D