KLEIN, A. Zavedení metodiky měření pomocí technologie 3D skenování do strojírenské výroby [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Šrámek, Jan

Předkládaná diplomová práce se zabývá tématikou délkových měření tvarově náročné součástky za použití různých metod, zejména 3D skenování. Práce je vhodným způsobem strukturovaná (ve 12 kapitolách na 68 stranách) a jsou v ní splněny všechny požadované cíle. Obsahuje určitý počet formálních nepřesností a stylistických nedokonalostí. Například na obr. 18 (str. 42) je provedeno kótování měřené součástky nevhodným způsobem. Některé kapitoly např. 4.3.3, 4.3.4 a 4.3.5 jsou pracovány nedostatečným způsobem. I přes tyto dílčí nedostatky lze diplomovou práci hodnotit jako dobrou i s ohledem na ztížené podmínky pro její vypracování.

Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Práce s literaturou včetně citací D

Jankových, Róbert

Diplomová práce Bc. Adama Kleina odpovídá zadání. Práci považuji za původní a pro praxi přínosnou. Metodika splnění cílů práce je správná. Student prokázal schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich správné, ale pouze zjednodušené závěry. Cíle práce mohly být podrobněji analyzovány v kapitole „Motivace“, včetně vymezení rozsahu a způsobu plnění jednotlivých cílů práce. Hodnocená práce prokazuje způsobilost studenta samostatně pracovat a řešit praktické problémy v oblasti metrologie s využitím technologie 3D skenování. Za hlavní přínos je možné považovat provedená měření a jejich vyhodnocení. Při dokumentování výpočtů se ovšem student dopustil několika chyb – např. vzorové výpočty pro výběrovou směrodatnou odchylku s(x) a nejistotu u(A) nesouhlasí s údaji v tabulkách č. 6 a 7. Při tvorbě strategie měření chybí například návrh postupu volby souřadného systému. Práce je logicky rozdělena na úvod, motivaci, sedm hlavních kapitol a závěr. Všechny kapitoly jsou úplné a přehledné. Jednotlivé části práce na sebe přirozeně navazují a dokumentují postup řešení i úroveň splnění jednotlivých cílů práce. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na nižší úrovni s relativně vyšším počtem věcných, gramatických, formulačních i formálních nedostatků. Za zbytečné chyby je možné především označit nedodržování pravidel pro používání interpunkce (např. str. 19, 28, 33, 43 atd.), časté překlepy, nesprávné formulace, nepřesnou a neúplnou terminologii (např. str. 17, 22, 30, 31, 37 atd.). Orientaci v textu zhoršuje i chybějící seznam zkratek a symbolů. Studentovi je nutné především vytknout, že relevantní závěr k naměřeným hodnotám by bylo bývalo vhodné podložit měřením například na přesném souřadnicovém stroji. Student při zpracování práce vychází z doporučené literatury, kterou iniciativně doplnil o další vhodné tuzemské zdroje. Vlastní text je tvůrčím způsobem doplněn o řadu nových myšlenek a jako celek logicky propojen. Citace jsou obecně správně formálně uváděny. Výjimku tvoří např. kap. 3.2.2 a 3.2.3, část kap. 3.3, kap. 4.3.2 až 4.3.5 i část kapitoly 7. Výsledek práce prokázal, že autor má potřebné zkušenosti z práce s technickou českou i anglickou literaturou v oblasti řešené problematiky. Práce jako celek představuje průměrnou inženýrskou publikaci, která může být částečně využita v praxi.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C