BARTLÍKOVÁ, Z. Návrh zdroje pro vytápění rodinného domu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Baláš, Marek

Hlavním cílem předložené bakalářské práce je návrh technologie pro vytápění rodinného domu a ekonomické posouzení navržených variant. Studentka v úvodu práce popisuje jednotlivé technologie vhodné pro vytápění rodinných domů, poté provede určení potřebného výkonu a návrh možných variant. Závěr práce obsahuje ekonomické posouzení. Práce je zpracována přehledně, jednotlivé kapitoly na sebe navazují a její výstupy jsou jasné, srozumitelné a jsou zpracovány pro snadné využití v praxi. Práce má potřebné náležitosti, slušnou grafickou úroveň. Výskyt pravopisných chyb a překlepů je přiměřený délce práce. Studentka pracovala samostatně s využitím literatury i četných konzultací. Práce splnila zadání i formální požadavky kladené na závěrečnou bakalářskou práci a doporučuji ji k obhajobě. Práci hodnotím známkou A - výborně.

Elbl, Patrik

Tématem předložené bakalářské práce od Zuzany Bartlíkové je návrh zdroje pro vytápění rodinného domu. Práce obsahuje 68 stran a je přehledně rozdělena do 8 kapitol včetně úvodu a závěru. V úvodní kapitole se autorka zabývá vymezením pojmu otopná soustava a otopné těleso. Dále jsou v práci popsány zdroje vytápění doplněné o řadu vysvětlujících obrázků. Čtvrtá a pátá kapitola je věnována rekuperaci tepla se zaměřením na zvyšování účinnosti zdroje vytápění. Následující kapitola pojednává již o charakteristikách rodinného domu, pro který byla vypočtena tepelná ztráta objektu pomocí online kalkulačky. V závěru práce jsou popsány vybrané technologie vytápění rodinného domu doplněné o technicko-ekonomické zhodnocení. Na práci kladně hodnotím logické uspořádání, navázanost jednotlivých kapitol a velké množství obrázků a grafů, které pomáhají dané problematice více porozumět. Za velmi zdařile zpracovanou považuji kapitolu o návrhu zdroje pro vytápění, kde studentka uvažuje několik způsobů vytápění a to jak samotných, tak doplněných o variantu s rekuperační jednotkou. Předložená práce je zpracována na dobré úrovni s 80 zdroji informaci, což považuji za více než dostatečné. K věcným a formálním nedostatkům bych vytkl méně vhodné formulace, viz „V kotlích na tuhá paliva se spalují fosilní paliva jako je černé a hnědé uhlí“, popřípadě „nízká cena zemního plynu“. Dále chybí propojenost obrázků a grafů s textem. Práce obsahuje všechny předepsané náležitosti kladené na tento typ práce. Cíle práce byly splněny v plném rozsahu, a proto hodnotím práci jako kvalitní a doporučuji ji k obhajobě s hodnocením výborně/A.

eVSKP id 124546