SLANINOVÁ, B. Vibrace ložiska při jeho poruše v závislosti na zatížení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Krejsa, Jiří

Slečna Slaninová se ve své práci věnuje analýze průběhu vibrací, které jsou způsobeny vadami valivého ložiska. V průběhu vlastního řešení úlohy pracovala s nadšením, a na práci oceňuji experimentální ověření méně známých skutečností z analýzy valivých ložisek, jako je využití analýzy v časové oblasti v případě vad na vnitřním kroužku ložiska. Odvedená práce a získané výsledky se ovšem nepodařilo dokonale přetavit de vlastního textu bakalářské práce, text tak nereflektuje výsledky dosažené simulacemi a experimenty. Způsobeno to bylo především nedostatkem času v souvislosti s epidemiologickými opatřeními. Práci tak hodnotím známkou dobře, tedy C.

Marcián, Petr

Předložená bakalářské práce v rozsahu 32 stran se zabývá experimentálním určováním vibrací valivého ložiska bez vady a s vadou. V úvodní části práce autorka popisuje valivé ložiska, diagnostiku ložisek, jejich vibrace, senzory a analýzu signálů. Této části práce je nutné vytknout absenci obrázků, aspoň schématické znázornění ložiska nebo senzorů a průběhy signálů by čtenáři usnadnilo orientaci v problematice. V praktické části práce autorka využívá ke stanovení chybové frekvence ložisek vztahy získané z webového portálu paketchpoint. Kapitola má v názvu uvedeno tvorba modelu chybových frekvencí, přitom se jedná jen o pouhé odvození vztahu, bez bližšího popisu a grafické dokumentace co vše je do tohoto modelu zahrnuto za podstatné veličiny. Autorka nevhodně používá termín teoretický model. V této kapitole je prezentován na obr 4.3 graf s názvem „Model silového působení“, ale na svislé ose je uvedena veličina zrychlení a na vodorovné čas, komentář v textu k tomuto grafu je velice zmatečný. Experiment byl proveden na ložisku SKF 6000-2ZTN/C3LT a opět chybí popis geometrie a rozměrů ložiska. Experimentálně byly řešeny tři varianty ložiska: bez vady a se dvěma různě širokými vadami. Autorka naměřená data zpracovala v programu MATLAB a provedla srovnání navrženého analytického řešení s experimentálním měřením. Závěry jsou popsány ne zcela jasně. Autorce je nutné vytknout také práci s citacemi, jelikož není jasné jakou myšlenku a fakta autorka cituje. Citace jsou často umístěny zcela nevhodně za tečkou na koncích odstavce. I přes uvedené výtky doporučuji práci k obhajobě a navrhuji známku C.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Práce s literaturou včetně citací D