KRATOCHVÍL, F. Vyhodnocení vlivu uspořádání kolagenních vláken ve stěně tepny na její odezvu při zkouškách tahem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Burša, Jiří

Student pracoval po celou dobu velmi samostatně, aktivně si vyhledával literaturu a zvládl řešení náročného problému na vysoké úrovni. Simulace tahové zkoušky ve dvouosé rovnoměrné napjatosti, které byly součástí zadání, nebyly po vzájemné dohodě realizovány. Při této napjatosti totiž nedochází u jednoho z modelů vytvořených tak, aby byly zvládnutelné se stávajícími znalostmi, k natáčení vláken a ta se zapojují do přenosu zatížení od samotného začátku, což neumožňuje ani vzdáleně napodobit reálné chování tkáně. Tento problém tedy přesahuje možnosti bakalářského studia. Rozsah a náročnost provedených simulací i tak převyšuje obvyklé požadavky na bakalářské práce a práce má potenciál přispět dílčím způsobem i k objasnění mechanického chování tkání tepen.

Chamrad, Jakub

Bakalářská práce od autora Filipa Kratochvíla nese název Vyhodnocení vlivu uspořádání kolagenních vláken ve stěně tepny na její odezvu při zkouškách tahem. Tato práce je na první pohled velmi stručná, s počtem 31 stran dokonce nesplňuje předepsaný rozsah. V první části této práce autor po kapitole Úvod popisuje krevní oběh a cévy z anatomického hlediska a modely cévní stěny. Ve druhé (praktické) části autor provádí simulaci tahové zkoušky pro dva různé výpočtové modely a prezentuje získaný výsledky. Práce není na zcela adekvátní úrovni, co se týče gramatiky a typografie. Veškeré citace jsou oproti zvyklostem psány až za větou a celá práce je napsaná v 1. osobě množného čísla, tedy v „my“ formě, což na mě působí jako důsledek neadekvátní rešerše mezi jinými bakalářskými a diplomovými pracemi na našem ústavu, resp. fakultě. Kromě již zmíněného bych rád dodal pár postřehů: - Zvolené obrázky nemají vždy dobrou kvalitu a zcela vypovídající hodnotu. Navíc, v textu by měl odkaz na obrázek předcházet samotnému obrázku a ne naopak, jak tomu je v celé práci. - Názvy kapitol a podkapitol jsou nevhodné. Název jedné z hlavních kapitol „Délka křivek“ je nevypovídající, nemluvě o podkapitolách typu „První model“, „Druhý model“, „První simulace“ až „Třetí simulace“. - Podkapitole 2.2.2 Rozdělení tepen předchází odstavec, který by měl pod tento podnadpis rozhodně patřit. - některé pojmy nejsou zcela vysvětleny (Poměr suché hmotnosti) a některé jsou použity špatně („pevnost“ namísto meze pevnosti; „chyba měření“ namísto směrodatné odchylky) - V prezentaci výsledků na základě grafu 6.10 je patrné, že nejvíce jsou zastoupeny úhly +/- 40°, nikoliv pouze +40°, jako to uvádí autor v textu níže. - Je nutné sjednotit styl citací. V seznamu citací se někdy vyskytují křestní jména celá, někde zkratky s/bez teček. Tato práce je na pomezí hodnocení C a D, doporučuji ji k obhajobě.

Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D