MATÚŠOVÁ, T. Hodnocení finanční situace vybrané soukromoprávní korporace metodami finanční analýzy a návrhy na její zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Hanušová, Helena

Práce má drobné formální nedostatky. V předkládané práci je řada hrubých pravopisných chyb , pravidelně v příčestí minulém množného čísla (např. str.13, 17, 46, 49, 50,59, 67) Úroveň syntaxe není příliš vysoká (např. str.13, 54, 56) Kap. 2.1.3 je zpracována velmi povrchně chybí např. podrobnost výkazů v závislosti na účetní závěrce, horizontální a vertikální členění výkazů, charakteristika stavových a tokových veličin. V teoretických východiscích není uveden výpočet ČPK v manažerském a investorském pojetí, ROCE, u ukazatelů aktivity není dostatečně vysvětlen rozdíl mezi obratovostí a dobou obratu, chybí vysvětlení druhů zisku používaných pro výpočty (EAT, EBT, EBIT, atd.). V charakteristice Měšťanského pivovaru autorka pro dodavatele a odběratele nepoužila hodnocení pomocí Parretova pravidla, které by umožnilo odhadnout jejich sílu. U výpočtů ukazatelů autorka do tabulek nedosazuje položky, uvádí pouze výsledky výpočtů, které jsou doplňovány vhodnými typy grafů. Pokouší se také zdůvodnit jejich výšku a vývoj. Nejsou provedeny výpočty ČPK z hledika investorského pojetí, ROCE, doby obratu. Celkové zhodnocení výsledků provedených analýz (kap. 3.3.) je správné a umožilo autorce formulovat několik návrhů (kap. 4.1) a doporučení (4.2), jejichž realizace by vedla ke zlepšení zjištěného stavu. Při obhajobě doporučuji zodpovědět následující otázky: 1. na str. 68, kap. 4.1 - 2.věta -tvrzení není správné - opravte je a blíže vysvětlete 2. vysvětlete rozdíl (na konkrétním výpočtu) mezi investorským a manažerským pojetím ČPK

Splnění stanovených cílů B Cíl práce byl splněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků B Management může při rozhodování používat informace z provedených analýz. Předložené návrhy a doporučení jsou správná, vyplývají z provedených analýz a jejich realizace by umožnila zlepšit zjištěný stav.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Cíle práce, metody a postupy zpracování se nečíslují. Cíl práce nebyl přesně převzat ze zadání, autorka jej patafrázuje, podstata zadání je však zachována.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Bartušek, Oldřich

Předložená bakalářská práce svým rozsahem splnila stanovené cíle. V teoretické části byly popsány zvolené metody a ukazatelé, které autorka následně použila v praktické části. Jejich zpracování je přehledné.V praktické části jsou zvolené tabulky a grafy, které vystihují podstatu spočítaných metod. S přihlédnutím na obor podnikání vybrané společnosti byla opatření zvolena vhodně. Zvážil bych pouze jejich doplnění ještě o opatření v ekonomické oblasti. Zde uvedená doporučení jsou spíše marketingového než finančního směru. Doporučuji k obhajobě.

Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji A