KONEČNÁ, A. Solubilizace v systémech kataniontových tenzidů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2020.

Mravec, Filip

Anna Konečná zpracovala velmi zajímavou bakalářskou práci na téma solubilizace modelových látek v prostředí kataniontových vezikul. Studentka provedla rešerši a navrhla metodu, kterou následně optimalizovala. Pomocí vybraných modelových barviv pak studovala solubilizaci při různých podmínkách. Její práce přinesla zajímavé výsledky. Navrhuji hodnocení její práce stupněm výborně/A.

Využití poznatků z literatury A
Studium literatury a její zpracování A
Celkový přístup k řešení úkolů A
Splnění požadavků zadání A
Využívání konzultací při řešení práce A
Závěry práce a jejich formulace A
Interpretace výsledků, jejich diskuse A
Kvalita zpracování výsledků A

Krouská, Jitka

Studentka Anna Konečná zpracovala bakalářskou práci na téma solubilizace barviv v netradičních koloidních systémech – vezikulárních systémech s přídavkem cholesterolu a dalšího dvouřetězcového tenzidu. Práce je rozdělena na teoretickou a experimentální část, která se opírá o množství poznatků z cizojazyčné literatury – v rešeršní části jsou podrobně komentovány hlavní závěry čtyř odborných článků, ze kterých autorka čerpala inspiraci pro vlastní experimenty. V celé práci se pak odkazuje na celkem 32 literárních zdrojů. Na tomto místě bych ráda autorku pochválila za dobrou úroveň jazykového zpracování celé bakalářské práce. Práce neobsahuje gramatické chyby a myšlenky jsou logicky uspořádány, čtenář se v textu snadno orientuje. Práce působí uceleným dojmem, všechny výsledky jsou správně a dostatečně komentovány, mám jen pár připomínek, které se však nijak nepromítají do mého hodnocení. V práci postrádám obrázky (fotografie) připravených vzorků, které by čtenáři pomohly s lepší představou o např. experimentálním postupu a/nebo vizuálním chování barviva ve vzorcích. Další, pouze formální, připomínka se týká nepřesně formulovanou, resp. podle mě nadbytečnou a tím pádem matoucí zmínkou o měření absorbancí vzorků. Na str. 27 se v kapitole 4.3.4. uvádí, že absorbance byla měřena po 1,2,3 a 7 dnech. Následuje však kapitola 4.4., kde se ve druhém odstavci píše, že "Absorbance byla měřena po posledním odběru vzorku, tedy po 7 dnech od přípravy". Nejspíš zde autorka chtěla vyjádřit informaci o tom, že část objemu vzorků se z původní vialky odebíraly v uvedených časových intervalech, ale samotné měření všech vzorků bylo provedeno až po posledním odběru 7. den od přípravy vzorků. Co se týká výsledků, je překvapivé, že solubilizace 2 barviv byla účinnější při laboratorní teplotě než při zvýšené teplotě. Vliv teploty na intenzitu solubilizace v těchto systémech se jeví jako jeden z možných dalších směrů, které by mohly tuto pilotní studii rozšířit. V závěru práce postrádám sdělení o tom, jak budou výsledky z této práce využity při dalším řešení výzkumného projektu, kterého se toto téma týká, a jak mohou být využity v oblasti cílené distribuce léčiv (což odpovídá 4. bodu Zadání BP). To je důvodem mírného snížení hodnocení části o splnění cílů práce. Věřím, že autorka během obhajoby a zodpovězení otázek oponenta tento nedostatek bez problémů doplní. Bakalářskou práci studentky Anny Konečné doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm A – výborně.

Využití literatury a její citace A
Úroveň jazykového zpracování A
Formální úroveň práce – celkový dojem A