NOVOTNÁ, E. Binaurální sluchadlová korekce s jednozdrojovým napájením [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Vlk, Daniel

Autorka splnila původní zadání práce a v předložené přepracované verzi doplnila a opravila části vytknuté oponentem. Zpracování literární rešerše, včetně aktuálních zdrojů, je velmi dobré. Vágní formulace a jazykové neobratnosti vytknuté oponentem byly povětšinou odstraněny i po diskusi se školitelem. Studentka pracovala samostatně, často diskutovala problematiku se školitelem a dle mých informací aktivně konzultovala nejen s konzultantem práce, ale i s firmami zabývajícími se výrobou sluchadel, kde se zároveň zdokonalovala v elektrotechnických dovednostech. Vytvořené binaurální, jednobateriové sluchadlo bylo nyní úspěšně nastaveno a uvedeno do provozuschopného stavu. Pokud by se podařilo certifikovat a vyrábět, mělo by značný přínos pro všechny, kteří mají poruchy sluchu a zároveň problémy s jemnou motorikou, což je většina starších pacientů. Tito uživatelé totiž často zaměňují levé sluchadlo za pravé a obráceně. Také zapomínají vyměnit baterie v jednotlivých zařízeních, či sluchadla dokonce ztrácí. Vytvořené sluchadlo díky své konstrukci uvedené problémy minimalizuje. Předložená bakalářská práce splňuje všechny mi známé požadavky na takovouto práci, a proto ji doporučuji k obhajobě. Celkový počet bodů: 86.

86

Kolářová, Jana

Eliška Novotná vypracovala svou bakalářskou práci na téma Binaurální sluchadlová korekce s jednozdrojovým napájením. Práci pro formální i obsahové nedostatky přepracovala. V kapitole 1 je uveden přehled sluchových vad a v kapitole 2 jsou uvedena audiometrická měření. Tyto kapitoly jsou relativně krátké, nicméně pro úvod této práce jsou dostačující. V kapitole 3 s názvem Sluchadla je uveden popis jednotlivých komponent. V podkapitole 3.1.2 je použit nadpis intergovaný obvod, který sice informuje o použité technologii výroby nějakého specifického obvodu, ale nenapovídá k jaké funkci se součástka používá. Pokud budeme akceptovat obecný název integrovaný obvod, pak je v práci popsána i jeho vnitřní struktura a účel je jasný. Kapitola 4 je věnována praktickému návrhu sluchadlové korekce. V kapitole 4.2. je uvedeno blokové schéma zapojení sluchadla. Toto schéma bylo opraveno, zejména propojení jednotlivých bloků. V kapitole 4.3 je uveden návrh a realizace krytu sluchadla. Ve 4.3.2 je na obr. 4.11 osazovací výkres, na nějž studentka poukazuje, když vypisuje jednotlivé spoje. Zde měl být uveden obrázek elektrického zapojení popř. obr. desky plošného spoje. Grafické návrhy provedení pouzdra celého sluchadla jsou velmi zdařilé včetně přípravy individuálních ušních koncovek (viz 5.1). Kapitola 5.2. uvádí nastavení sluchadla, přičemž se jedná pouze o teorii nikoliv popis realizované praktické části. Kapitola 6 uvádí porovnání navrženého sluchadla s jinými binaurálními zařízeními a kapitola 7 shrnuje celou práci a tím práci uzavírá. Přepracovaná práce je doplněna a vytýkané pasáže jsou přeformulovány. Po formální stránce je předložená práce na dobré úrovni z pohledu formátování textu, nicméně obrázky mají popisky v češtině i angličtině a jsou použité různé velikosti písma. Počet literárních zdrojů je dostatečný a jsou citovány. Předložená práce obsahuje splnění všech bodů zadání a navrhuji klasifikační stupeň D/65 bodů.

65

eVSKP id 128853