BIČÁK, T. Jednoúčelový VoIP komunikátor [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Caha, Tomáš

Bakalářská práce se věnuje vytvoření prototypu jednoúčelového VoIP komunikátoru na platformě jednodeskového počítače Raspberry Pi, kdy se po stisknutí HW tlačítka naváže hlasové spojení s definovaným SIP účastníkem. Zadání práce bylo splněno. Student se bakalářské práci věnoval nárazově, s blížícím se termínem odevzdání konzultoval intenzivněji. Podoba webové stránky se stavem zařízení, resp. záznamem provozu nebyla konzultována. Prezentační úroveň technické zprávy je dobrá. Část kapitoly 1.2.5 věnována popisu různých linuxových distribucí nijak nepřispívá k řešené problematice. Po formální a jazykové stránce práce nevykazuje významné nedostatky. Chválím barevné zvýraznění částí kódu vytvořeného studentem. Oceňuji kapitolu 4 věnovanou ověření funkčnosti celého zařízení. Doporučuji k obhajobě včetně předvedení funkčnosti realizovaného prototypu.

80

Číka, Petr

Bakalářská práce Tomáše Bičáka je zaměřena na vývoj prototypu jednoúčelového VoIP komunikátoru na platformě Raspberry Pi. Práce má od úvodu po závěr 30 stran vhodně rozdělených do kapitol. V první kapitole autor stručně popisuje teoretický základ o VoIP technologiích a HW Raspberry Pi, na němž staví vyvíjený komunikátor. Druhá kapitola popisuje přípravu realizačního prostředí (instalaci OS a potřebných knihoven), třetí kapitola se věnuje realizaci softwarové části komunikátoru, poslední kapitola je věnována ověření funkčnosti realizovaného řešení. Při řešení práce autor vhodně využil dostupných řešení a vytvořil funkční prototyp VoIP komunikátoru. Psaný text je na horší úrovni, často je využíváno ukazovacího zájmena (tato, toto, tyto apod.). Dále mi ve 4. kapitole chybí hlubší testování vytvořeného komunikátoru. Obr. 4.2 dle popisu obsahuje zachycení vytvořeného hovoru, avšak dle průběhu hovor nebyl započat, je zachycen pouze stav vyzvánění. Práci jako celek hodnotím známkou B/82 bodů.

82

eVSKP id 128494