POSOLDOVÁ, K. Příprava kosmetických výrobků proti lupům s využitím technického konopí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2020.

Němcová, Andrea

Předložená bakalářská práce studentky Kateřiny Posoldové se zabývá přípravou kosmetických výrobků proti lupům s využitím technického konopí. Studentka zpracovala přehlednou teoretickou rešerši s využitím řady především zahraniční separátní literatury. K experimentální části práce přistupovala velmi aktivně a zodpovědně. Zvládla využít několik metod, od spektrofotometrických stanovení aktivních látek, přes HPLC až stanovení antimikrobiálních aktivit s využitím kultivací mikroorganismů. Využívala řadu konzultací, po kterých byla v laboratoři schopná pracovat velice precizně a samostatně. Získané výsledky zpracovala, adekvátně kriticky oddiskutovala. Studentka splnila všechny zadané cíle práce, její práci doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm výborný (A).

Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse B
Závěry práce a jejich formulace B
Využívání konzultací při řešení práce A
Celkový přístup k řešení úkolů A
Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování A
Využití poznatků z literatury A

Fialová, Lenka

Předložená bakalářská práce se zabývá stanovením a charakterizací vybraných aktivních látek z konopí a využitím těchto látek v kosmetických přípravcích proti lupům. Teoretická část je logicky členěna a shrnuje problematiku tvorby lupů, poznatky o konopí a aktivních látkách v něm obsažených, a základní principy metod využitých pro řešení experimentální části práce. V rámci experimentální části práce byly připraveny a charakterizovány extrakty z konopí i jeho směsí s různými bylinami. Ze získaných výsledků autorka práce vycházela při výběru nejvhodnějších extraktů pro přípravu vlasové vody a šamponu proti lupům. S připravenými kosmetickými výrobky byly provedeny testy antimikrobiální aktivity, z jejichž výsledků autorka práce vyvodila logické závěry. Výsledky všech experimentů jsou vhodně okomentovány a vyvozené závěry jsou vyjádřeny ucelenou a srozumitelnou formou. K práci mám následující připomínky: • V kapitole 2. 2. 2 je chybně uvedeno, že vlasová kůra obsahuje melatonin. • Popisky tabulek a obrázků jsou napsány rovným řezem písma místo kurzívy. • Kapitoly 2. 7. 1 a 2. 8. 1 jsou až příliš stručné. • V některých pracovních postupech nejsou uvedeny všechny potřebné údaje (např. v kapitole 4. 2 není uvedena teplota extrakce, v kapitole 4. 3. 1 chybí teplota nasycení u roztoku uhličitanu sodného a v kapitole 4. 3. 2 nejsou uvedeny koncentrace roztoků použitých pro stanovení flavonoidů. • Práce obsahuje překlepy a neobratné formulace, např. v kapitole 2. 3 „Mnoho lidí tuto nemoc prodělalo se s tímto onemocněním potkal“, a v kapitole 4. 2 je místo „odrůda Ferimon“ uvedeno „odrůda feromon“.

Interpretace výsledků, jejich diskuse A
Využití literatury a její citace A
Úroveň jazykového zpracování B