VALÍKOVÁ, M. Chytré potravinářské polymerní vrstvy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2020.

Veselá, Mária

Studentka projevila o danou problematiku zájem a schopnost samostatně pracovat na zadaném úkolu. K dané problematice získávala nové informace studiem vědeckých časopiseckých publikací, literatury a internetu. V laboratoři prokázala zručnost a praktičnost, osvojila si všechny potřebné laboratorní postupy a metody. Dokázala skloubit čas mezi prací v laboratoři a studiem. Naměřená data konzultovala a následně samostatně vyhodnotila.

Interpretace výsledků, jejich diskuse A
Kvalita zpracování výsledků A
Závěry práce a jejich formulace A
Využívání konzultací při řešení práce A
Celkový přístup k řešení úkolů A
Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování A
Využití poznatků z literatury A

Kovalčík, Adriána

Bakalárska práca s názvom "Chytré potravinářske polymérní vrstvy" sa zaoberá prípravou a testovaním filmov na báze želatíny s prídavkom antokyanínov izolovaných z červenej kapusty. Zosieťovanie želatíny sa dosiahlo prídavkom glutaraldehydu a kyseliny tanínovej. Pripravené filmy boli testované z hľadiska indikácie zmeny pH. Bak. práca má 53 strán a bežnú formu, obsahuje abstrakt, úvod, teoretickú časť, experimentálnu časť, výsledky a diskusiu, záver, zoznam literatúry a zoznam skratiek a symbolov. Teoretická časť prehľadne popisuje históriu obalov, charakterizuje obaly v potravinárstve, zameriava sa na definovanie aktívnych a inteligentných obalov, charakterizuje obaly v potravinárstve, legislatívu, zloženie chytrých obalov. Časť práce je zameraná aj na definíciu a zloženie antokyanov ako aj možnosti merania farebnosti materiálov. Experimentálna časť je napísaná jasne a prehľadne. Výsledky sú popísané v texte logicky a všetky zobrazované obrázky a tabuľky sú vhodne diskutované a vysvetlené. Jedinú výhradu mám voči tomu, že študentka svoje výsledky nediskutovala a neporovnala s výsledkami podobných prác iných autorov. Minimálne mohla porovnávať efekt sieťovacích činidiel na fyzikálne vlastnosti filmov, ale je tam veľa ďaľších možností. Záver je napísaný adekvátne podľa výsledkov. Zadané ciele práce boli splnené v plnom rozsahu. Prácu hodnotím celkovo známkou A a doporučujem k obhajobe.

Interpretace výsledků, jejich diskuse B
Využití literatury a její citace A
Úroveň jazykového zpracování A