SUCHÁNKOVÁ, R. Obsahové látky kmínové silice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2020.

Svoboda, Zdeněk

Studentka Renáta Suchánková pracovala na zadané bakalářské práci systematicky, svědomitě a samostatně.V průběhu zpracování teoretické části své práce dobře využila studovanou literaturu. Při řešení experimentální části bakalářské práce se studentka výborně orientovala v analytické laboratoři a velmi dobře zvládla metodu destilace silice vodní parou a přípravu vzorků silice pro analýzu GC-MS. Při interpretaci a diskusi výsledků velmi dobře využila poznatků ze studované literatury, závěry bakalářské práce formulovala velmi dobře a srozumitelně. Studenka k celkovému řešení bakalářské práce přistupovala výborně a plně využívala své teoretické znalosti získané v průběhu studia na FCH VUT v Brně, které doplnila studiem doporučené literatury.

Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse B
Závěry práce a jejich formulace A
Využívání konzultací při řešení práce A
Celkový přístup k řešení úkolů A
Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování A

Boško, Rastislav

Predložená bakalárska práca Renáty Suchánkovej sa zaoberá obsahovými látkami v kmínovej silici. Autorka praktickú časť bakalárskej práce spracovávala v Sladařskom ústave v Brně, kde po zaškolení samostatne stanovovala obsah kmínovej silice destiláciou vodnou parou a vyhodnocovala výsledky. Diskusia a záver sú formulované prehľadne. V práci sa vyskytlo niekoľko nepresností. V kapitole 2.8 Kvalita kmínu autorka píše, že kvalita nažiek kmínu sa riadi podľa Českého liekopisu z roku 2009, no kvalita sa riadi podľa posledného aktuálneho liekopisu z roku 2017. V kapitole 2.10 Využití a účinky kmínu si autorka zamenila kmín kořenný (Carum carvi) s římskym kmínom (Cuminum cyminum), ktorý sa v indickej kuchyni s obľubou používa. V kapitole 4.4.1 Příprava standardních roztoků autorka nesprávne uviedla, že použila skúmavky, miesto odmerných baniek. Pri citovaní by bolo vhodné dať prednosť pôvodným prácam v recenzovaných časopisoch, pred internetovými zdrojmi. 1. Pri analýze silíc bola použitá metóda GC-MS. Bolo by možné použiť pri analýze aj iný detektor? 2. Aké faktory podmieňujú premenlivosť obsahových zložiek silice?

Interpretace výsledků, jejich diskuse A
Využití literatury a její citace A
Úroveň jazykového zpracování A