ŠMERDA, L. Marketingový výzkum [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Schüller, David

Práce je zaměřena na problematiku užití metod marketingového výzkumu v oblasti marketingové komunikace. Hlavní cíl práce byl naplněn.V práci jsou potřebné metody a techniky marketingového výzkumu pro sběr, analýzu a vyhodnocení dat. Autor dobře interpretuje závěry z provedených analýz a vlastního průzkumu. Návrhová část obsahuje finanční hledisko, personální zajištění, časový plán návrhů, celkové přínosy, ekonomické zhodnocení a analýzu rizik, což umožňuje snadnější implementaci navrhovaných řešení do praxe. Formální náležitosti a použitá terminologie je na dobré úrovni. Uspořádání práce by bylo vhodné zlepšit. Například grafy na str. 69 - 71 nejsou zarovnány. Jazykovou úroveň práce by bylo přínosné také zlepšit. Práce z informačními zdroji je na dobré úrovni. Citační norma je dodržena.

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací C

Mráček, Pavel

V práci student prokazuje svoje schopnosti využít získané informace v analytické i návrhové části. Práce má logickou strukturu a je v ní využito adekvátních metod. Vzhledem ke stanoveným cílům a celkovému zaměření práce mohl být samotný název přesnější. V návrhové části není zřejmé, odkud autor čerpal údaje o časové náročnosti jednotlivých návrhů. Údaje uvedené v tabulkách v návrhové části pak mohou působit z pohledu nastavení času zvláštní (např. časová náročnost pro přípravu reklamního spotu je 4h, na reklamu v novinách 6h a na billboard 32h). V kap. 3.2.2 Reklama v tisku autor uvádí v prvním odstavci: "...Vzhledem k vyšším nákladům v rádiu jsem zapojil komunikační kanál, který má náklady téměř o 100 nižší." Zde pak není jasné, jak je myšleno právě "o 100 nižší". V kapitole 3.5.1 Den otevřených dveří je pro správné nastavení celého rozpočtu potřebné uvést také předpokládaný počet návštěvníků akce. Na základě toho je pak vhodné mít přesně danou akci rozepsanou i z pohledu objednávaného množství navrhovaného šampaňského (pozn.: vzhledem k poměru cena/počet welcome drinků pravděpodobně autor zvažoval spíše využití sektu nežli šampaňského) či chlebíčků. U tohoto návrhu také postrádám informace o tom, kde a jak přesně by daná akce probíhala. Zda si společnost sama zajistí potřebný inventář, či bude potřeba jej zapůjčit (pak by se to mělo projevit také v nákladech). Pozitivně hodnotím včlenění kapitoly věnující se analýze rizik a následnému návrhu na jejich snížení. Výsledky práce lze pro analyzovanou společnost označit jako přínosné.

Splnění stanovených cílů C Návrhy uvedené v práci směřují ke stanoveným cílům.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autor využívá vhodného postupu i adekvátních metod. Některé z analýz nejsou metodicky provedeny zcela správně.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autor v práci prokazuje schopnost standardně interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry.
Praktická využitelnost výsledků C Výsledky práce jsou prakticky využitelné. Předložené návrhy jsou opodstatněné a realizovatelné. Pro případ jejich realizace bych pak doporučil podrobnější a přesnější rozpracování.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Práce je přehledně a logicky strukturovaná. Jazyková a vyjadřovací úroveň je spíše slabší. Autor se vyjadřuje "specificky" - např. v kap. 3.3 Podpora prodeje uvádí: "Mě osobně se to zdá málo a rád bych tuto kapitolu trochu rozšířil a zpestřil, aby fungovala efektivně." Použitá terminologie také není vždy úplně nejpřesnější.
Práce s informačními zdroji D V práci je využito adekvátních informačních zdrojů. U některých tabulek a grafů v analytické i návrhové části jsou špatně uvedeny citace. Je zde ne zcela přesně odkazováno na vlastní zpracování, i když je zřejmé, že obsažené informace jsou odněkud čerpány.

eVSKP id 129366