MACŮREK, M. Návrh a výroba horolezeckého chytu s využitím 3D FDM tisku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Zemčík, Oskar

Autor navrh a vyrobil originální chyty pro sportovní lezení. Využil k tomu technologie 3D tisku metodou FDM. V úvodní části provedl krátkou rešerši zvolené problematiky. Následně navrhl zvolené atraktivní prototypy horolezeckých chytů. Provedl pevnostní výpočty, s využitím MKP, kde kontroloval jejich zatížení. A nakonec je fyzicky vyrobil a otestoval. V závěru pak provedl technicko ekonomické zhodnocení a doporučení. Autor pracoval inciativně při práci využíval nabytých vědomostí a splnil zadání. Práci i přístup autora hodnotím pozitivně a doporučuji k obhajobě. K práci samotné mám následující připomínky a dotazy: str 9 - fotopolymeace, existují i materiály vytvrditelné jinými vlnovými délkami než UV zářením. str 13 - nesouhlasím s tvrzením že fdm nedosahují pevnostních vlastností BJ str 15 - proč je dle autora ABS "alternativní" a "ekologicky přívětivý" materiál? Tab. 1 - uvedené hodnoty by spíše odpovídali parametrům Rm... (jedná se skutečně o hodnotu meze kluzu? Rovněž uváděná cena je nadsazená. Tab 2 - nerozumím popisu směru "vertikální X osa Y" mohl by ho autor vysvětlit? Tab 4 - položkou odpis tiskárny se rozumí doba pro odepsání celé pořizovací hodnoty? Náklady na servis jsou na jaké období? Spotřebou elektrické energie se rozumí průměrná příkon tiskárny?

Varhaník, Matúš

Bakalárska práca s praktickým zameraním je vhodne podložená teoretickou časťou. Autor definuje metódy 3D tlače, požívané materiály a uvádza základné charakteristiky lezeckých chytov – dielu na ktorého výrobu je táto práca zameraná. V praktickej časti autor definuje materiál a technológiu pre výrobu lezeckého chytu, vytvára dizajn lezeckých chytov, ktorý následne podrobuje pevnostnej analýze. Po úspešnom absolvovaní predvýrobných fáz prichádza na rad výrobná fáza, ktorá je vhodne doplnená fyzickým testovaním na lezeckej stene a aj subjektívnymi názormi na dizajn z pohľadu lezcov. Celá bakalárska práca je zarámcovaná technicko-ekonomickým hodnotením. Je spracovaná na výbornej grafickej úrovni a je podložená 40 zdrojmi. Jednotlivé kapitoly na seba logicky nadväzujú. Na základe vyššie popísaného autor splnil ciele zadania a záverečnú prácu doporučujem k obhajobe.

eVSKP id 129582