MORA, L. Napjatostně deformační analýza ramene jeřábu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Fuis, Vladimír

Bakalářská práce se zabývá napjatostně deformací analýzou prutové soustavy, v tomto případě ramene jeřábu, který si bakalář sám vybral, přičemž důvodem byla skutečnost, že během téměř celého jeho studia jej viděl z okna na Listových kolejích. V první části vlastní práce bylo třeba získat vstupní hodnoty do výpočtového modelu, takže komunikoval s výrobcem daného jeřábu a dále nastudoval normu pro zahrnutí zatížení od větru, což následně v práci detailně popsal. V průběhu LS bývaly konzultace řídké, jejich četnost se výrazně zvýšila v červnu, kdy jsme se dohodli, že je práci nutné doplnit a využít podzimní termín SZZ. Poté komunikace zcela skončila a diplomant zaslal bakalářskou práci k posouzení 9. září, což je 2 dny před termínem jejího odevzdání, takže nebylo možné odstranit formální nedostatky, na které upozorňuje oponent. I přes tyto nedostatky může práce sloužit i jako výukový materiál pro studenty bakalářského studia. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm „C“.

Samostatnost studenta při zpracování tématu D

Halabuk, Dávid

Bakalárska práca je zameraná na deformačne-napäťovú analýzu ramena žeriavu. V prvej časti autor obecne popisuje žeriavy a uvádza ich rozdelenie podľa rôznych kritérií. Pre väčšiu prehľadnosť by bolo vhodné okrem teoretického popisu priložiť k jednotlivým druhom žeriavov aj názorný obrázok alebo schému. Ďalšia časť práce sa venuje teoretickému rozboru prútových konštrukcií a popisuje základné vzťahy pružnosti a pevnosti pre riešenie prútových telies. V tejto časti autor nesprávne interpretuje výpočet bezpečnosti voči medzného stavu pružnosti, ktorá sa podľa práce počíta ako veľkosť napätia pôsobiaceho na teleso k jeho prierezu. Následne je pomocou analytického výpočtu riešené rameno vybraného žeriavu pre 3 záťažné stavy a pre každý prút je vyhodnotená bezpečnosť voči medznému stavu pružnosti a medznému stavu vzpernej stability. V poslednej časti autor vytvoril výpočtový model ramena žeriavu v programe ANSYS a výsledky z tohto modelu porovnáva s výsledkami z analytického výpočtu. Po formálnej stránke práca obsahuje viacero gramatických a štylistických chýb, v texte chýbajú referencie na uvedené obrázky, symboly na obrázkoch nie sú vysvetlené a pri niektorých vzorcoch uvedených v práci chýbajú popisy jednotlivých veličín. Taktiež je v práci použité neprimerane veľké množstvo kľúčových slov, ktoré majú malú výpovednú hodnotu. Okrem iného autor nie úplne korektne cituje prvé kapitoly práce, v ktorých namiesto citácií jednotlivých myšlienok, cituje celú kapitolu jednou referenciou na začiatku kapitoly. Práca splnila ciele vytýčené v zadaní, a preto je doporučujem k obhajobe.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Práce s literaturou včetně citací D

eVSKP id 129601