CÁBA, V. Fixace olova v alkalicky aktivovaných materiálech na bázi různých typů popílků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2020.

Koplík, Jan

Student Vladislav Cába se ve své práci zabýval fixací olova v alkalicky aktivovaných materiálech na bázi popílků. V praktické části odvedl spoustu práce především při vývoji vhodné matrice, kde bylo potřeba překonat mnoho úskalí při aktivaci fluidních popílků. Prokázal schopnost samostatně pracovat a následně výsledky srozumitelně shrnout. Naopak jisté možnosti ke zlepšení vidím v oblasti rešeršní práce. Práce splňuje požadavky očekávané od diplomové práce. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování C
Využití poznatků z literatury B
Kvalita zpracování výsledků B
Interpretace výsledků, jejich diskuse A
Celkový přístup k řešení úkolů A
Využívání konzultací při řešení práce A
Závěry práce a jejich formulace B

Kalina, Lukáš

Diplomová práce Bc. Vladislava Cáby se orientuje na fixaci olova v alkalicky aktivovaných materiálech na bázi různých typů popílků. Práce je velmi přehledně rozdělena do kapitol, které na sebe smysluplně navazují. Student v průběhu literární rešerše využil i zahraniční literaturu, která je do teoretické části zpracována velmi čtivou formou. Na druhou stranu musím konstatovat, že některé části nejsou věcně zcela přesné a zasloužily by si odbornou revizi. Zklamáním je rovněž nedostatečná implementace výsledků současného výzkumu zaměřených na imobilizaci těžkých kovů v alkalicky aktivované matrici. Experimentální část práce přehledně popisuje použité metody. Výhradu bych měl ke kapitole 3.2, která shrnuje postup přípravy vzorků pro mechanické zkoušky. V této kapitole není uvedeno: Jakou zpracovatelnost měly připravené matrice? Jaký byl vodní součinitel připravených past? Z kolika vzorků byly vytvořeny průměrné hodnoty, které byly následně zpracovány do grafu ve výsledkové části? Přestože tato kapitola popisuje, že byly provedeny zkoušky měření pevností v tahu za ohybu, ve výsledkové části tyto hodnoty chybí. Kapitola „Výsledky a diskuze“ shrnuje značné množství zajímavých experimentů, které mají potenciál pro budoucí publikační činnost. Diskuze k výsledkům je však velmi strohá a nedostatečná, což má dopad i na vypracovaný závěr práce. I přes uvedené připomínky práce přináší důležitý vědecký význam s ohledem na studium mechanismu stabilizace olova v alkalicky aktivovaných materiálech, proto práci jednoznačně doporučuji k obhajobě před odbornou komisí a jako celek v průměru hodnotím známkou B.

Splnění požadavků zadání A
Logické členění práce A
Kvalita zpracování výsledků B