POLOVÁ, S. Spokojenost zákazníků vybrané společnosti a návrhy na její zvýšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.
Cílem této diplomové práce je na základě teoretických poznatků, provedených analýz současného stavu a vlastního marketingového průzkumu navrhnout taková opatření, která povedou ke zvýšení úrovně spokojenosti zákazníků. Cíl považuji za splněný s drobnými připomínkami uvedenými dále. Práce je strukturována dobře, autorka rovněž na odpovídající úrovni pracuje se zdroji a jejich citacemi. Vyšší pozornost mohla být věnována zpracování metodiky práce - v příslušné kapitole mohla být např. zpracována podrobná metodika vlastního výzkumu. Zpracované analýzy jsou dobře logicky strukturované. Připomínku mám k faktu, že často sklouzávají do velmi popisného a obecnějšího charakteru. Vyšší míře praktické využitelnosti by prospělo zaměřit se na konkrétní příležitosti a hrozby u externích faktorů a silné a slabé stránky u interních a každou dílčí analýzu shrnout v přehledných tabulkách. V současné podobě není u některých faktorů uvedených ve SWOT analýze patrné, ze kterých dílčích analýz plynou. Připomínku mám rovněž k uvedení obchodního zákoníku mezi legislativními normami ovlivňujícími podnikání - obchodní zákoník neplatí již od roku 2014, kdy byl nahrazen novým občanským zákoníkem. Vlastní výzkum zaměřený na spokojenost zákazníků je zpracován dobře a s relevantními závěry. Návrhy navazují na závěry z analýz a ukazují možná opatření pro zvýšení spokojenosti zákazníků. Jsou zpracovány ve formě základního realizačního plánu. Přes drobné připomínky práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: V čem spatřujete nejvýznamnější rizika ovlivňující Vaše návrhy? Jak tato rizika eliminovat?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C |
Hlavním cílem práce bylo na základě teoretických poznatků, provedených analýz současného stavu a vlastního marketingového průzkumu navrhnout taková opatření, která povedou ke zvýšení úrovně spokojenosti zákazníků. Cíl práce považuji za splněný s drobnými připomínkami uvedenými dále v komentáři. Oceňuji systematicky a dobře zpracované analýzy současného stavu a precizně zpracované výsledky dotazníkového šetření podle modelu důležitost-spokojenost. Autorka v práci vytvořila přehledné grafy a tabulky, kde zobrazila výsledky analýz. Postrádám pouze zařazení nakupujících přes sociální sítě do dotazníkového šetření, kteří nebyli do tohoto šetření zahrnuti a tvoří také značnou část nakupujících. Do dotazníkového šetření byli zahrnuti pouze zákazníci, nakupující přímo přes e-shop. V části třetí autorka úročí teoretické znalosti a výstupy z realizovaných analýz a výzkumů. Navrhuje vlastní návrhy řešení s ohledem na zákazníka s přehledným zobrazením časové a finanční náročnosti. Autorčiny návrhy jsou pro společnost inspirující. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 126208