NEPOŽITKOVÁ, L. Návrh digitální marketingové strategie pro zvýšení povědomí o značce na slovenském trhu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Chlebovský, Vít

The goal of the thesis is proposal of the digital marketing strategy for the Slovak market. I see the goal fulfilled with minor remarks listed below. - There could be higher concentration on the digital marketing tools and activities within the theoretical part of the thesis. - Analysis are performed well and logically, author is making good summary of each particular analysis. I have remark to final SWOT where some internal and external factors are mixed together (f.e.competitors in the market as internal weakness). - I like the proposal part that is well structured out of the company strategic goals and is finally made as action plan for realization. Also economic evaluation is made and discussed. I recommend the thesis for defence. Question: What are the major risks you see for realization of your proposals? How to eliminate them?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Schwartzhoffová,, Eva

Author proposes a new digital marketing strategy for the Fruko-Schulz Company and its Slovak Market. This proposal contains these steps: The author proposes the website´s redesign, communication via social media -creating a new FB, Instagram, YT and LinkedIn accounts and direct marketing campain She also calculated the budget relevant to this media plan and proposed the individual activities including the time plan and distribution of responsibilities and goals. I appreciate the wee-done analysis of the company and it´s marketing communication goals. Also, I like the proposed content of the Instagram and YT profile. Author provides specific examples for the communication via social media. Despite the fact that the author has used a sufficient number of resources, there could be more direct citation of these literature sources.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 127870