DAVID, J. NVH převodového ústrojí pro elektromobily [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Řehák, Kamil

Diplomová práce pana Davida je zaměřena na problematiku NVH parametrů u převodových ústrojí určených pro elektrovozidla. V rámci rešeršní části práce jsou seskupeny informace k dané problematice, následně se již práce věnuje praktické části. Za účelem zpřesnění výsledků numerických simulací bylo v rámci prvního kroku provedeno stanovení odchylek reálné geometrie a numerického modelu. Následně byla vyhotovena experimentální modální analýza na velmi jemné mřížce, aby bylo možné provést srovnání vlastních tvarů u vyšších frekvencí. Z experimentální modální analýzy bylo stanoveno tlumení, avšak pouze jednou metodou. Paralelně s touto činností byla provedena modální analýza. Nejvíce komplexním přístupem bylo provedení harmonické analýzy na 3 vlastních frekvencích, kde bylo porovnáváno zrychlení na povrchu skříně pro oba přístupy. Student ke zpracování diplomové práce z hlediska technického experimentu přistupoval zodpovědně, avšak z důvodu pozdního započetí práce na textové části je v práci velké množství chyb, nepřesných vyjádření a nepříliš vhodně formulovaných závěrů, které vynaložené úsilí výrazně snižují. Při zpracování diplomové práce student prokázal schopnost aplikace nabytých znalostí pro řešení daného komplexního úkolu. Relevanci a množství použitých zdrojů považuji za dostatečnou. Cíle diplomové práce byly splněny, práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis D
Práce s literaturou včetně citací C
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Prokop, Aleš

Diplomová práce pana Davida je zaměřena na vibrace a hluk u převodového ústrojí pro elektromobily, a to jak z pohledu numerických simulací, tak i technického experimentu. V první fázi je vyhotovena rešerše, kde se student zabývá jednotlivými přístupy pro stanovení NVH parametrů. Následně se již student věnuje hodnocení modelu geometrie vůči reálné geometrii, aby bylo možné případně zvýšit přesnost numerické simulace vůči technickému experimentu. S tímto ohledem je následně zpracován i technický experiment z hlediska modální a harmonické analýzy. Provedení těchto experimentů je na dobré úrovni, student se v rámci zpracování závěrečné práce důsledně seznámil měřicí aparaturou či programovým vybavením. Výsledky z technických experimentů jsou porovnávány s výsledky numerických simulací. V celé práci se však nachází větší množství nepřesných či chybných vyjádření, které významně snižují úroveň celé práce, především z pohledu náročnosti technických experimentů. Práce současně obsahuje nezanedbatelné množství gramatických, stylistických či numerických chyb. Práci i přes tyto nedostatky doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis D
Práce s literaturou včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 129465