OPÁTOVÁ, A. Aerodynamická interakce autonomních vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Diplomové práce slečny Opátové se zaměřuje na aktuální téma autonomních vozidel z pohledu jejich aerodynamické interakce. Studentka k dosažení cílů vytyčených v zadání přistupovala svědomitě, i přes omezení způsobené pandemickou situací byla pravidelně v kontaktu s vedoucím práce. Důvodem podzimního termínu obhajoby práce byla nutnost provádět vyhodnocení na univerzitním hardwaru v době platných nařízení omezující studentům přístup do budov VUT. Práce obsahuje rešeršní část věnující se aerodynamice vozidel a možnostem autonomní jízdy v zástupu. Výsledky CFD simulací lze považovat za správné. Přestože muselo být z hardwarových nároků použito symetrie, což pro URANS modely není příliš vhodné (zvláště pro posouzení aerodynamických vlastností vozidla nacházejícího se již v rozrušeném proudovém poli prvního vozidla), výsledky odpovídají poznatkům uvedených v úvodní rešeršní části. Jedinou výhradu mám ke grafu 10 kde není zachován poměr os a pak k výpočtu spotřeby paliva v kapitole 11 kde mohlo být použit. spíše energetické bilance dle platné metodiky WLTP. Práce je celkově na velmi dobré úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Práce splňuje všechny požadavky zadání. Negativně hodnotím jen disproporci mezi rozsáhlou a pečlivě zpracovanou teoretickou částí a poměrně stručným jádrem v podobě výsledků a jejich rozboru. Analýzu výpočtů by bylo vhodné rozšířit např. o další silové účinky, specifické změny silových účinků na jednotlivé části vozů v závislosti na jejich rozestupu nebo více grafických výstupů. Jazykové i grafické zpracování je bez zásadních problémů, pouze obrázek na str. 59 by potřeboval upravit rozsah hodnot, aby z něj bylo něco vidět. Simulace a použité modely jsou popsány až nadmíru podrobně. V tomto kontextu o to více schází zásadní informace o nastavení řešiče, především hodnota časového kroku u nestacionárních výpočtů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 129622