JIRÁSKOVÁ, I. Vliv zatížení nákladních vozidel na jejich dosažitelné zpomalení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2020.
Práce zcela splňuje zadání. Studentka v teoretické části popsala konstrukci nákladních vozidel se zaměřením na brzdové systémy a jejich funkci. Následně uvedla předpisy, týkající se brzd nákladních vozidel a p opsala elektronické systémy, které vozidlo v průběhu brzdění ovlivňují. V praktické části pak naplánovala a zrealizovala měření, zajistila si vozidla, jejich náklad i vážení. K vlastnímu experimentu lze pouze konstatovat, že by bylo by jistě vhodnější měnit zatížení ve více krocích (např. po 20 % užitečné hmotnosti), aby bylo možné získat plynulejší závislosti, ale s ohledem na zvolené řešení bylo toto obtížně realizovatelné a časově velmi náročné. V závěru práce postrádám komentář ke skutečnosti, že často i s nezatíženým vozidlem nebylo dosaženo předepsané hodnoty 5,0 m/s2. Práci považuji za velmi dobrý základ pro další výzkum, kdy se ukazuje výrazný vliv přetížení vozidla na jeho dosažitelné zpomalení a doporučuji její stručné závěry publikovat pro odbornou veřejnost.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | ||
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | A | ||
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | B | ||
Odborná úroveň diplomové práce | A | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | ||
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | A | ||
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | A |
Práci hodnotím jako velmi přínosnou i pro praktické využití získaných a analyzovaných hodnot brzdného zpomalení nákladních vozidel pro praktické využití při technické analýze dopravních nehod.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | A | Práci považuji za přiměřeně obsáhlou a úplnou, obsah práce zcela koresponduje se zadáním. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | A | Nemám zde co vytknout, bez připomínek. | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | B | Hodnotím jak zvolený postup řešení, tak použité metody včetně samostatného a tvůrčího přístupu k provádění praktických měření s nákladními vozidly. Kapitola 2 "Teoretická východiska práce" mě poněkud překvapila svým rozsahem tj. od. základů konstrukce nákladních vozidel přes teorii jízdních odporů až po teorii brzdových systémů nákladních vozidel, tento teoretický úvod "od A do Z" však považuji za vhodný úvod do praktické části celé práce. | |
Obtížnost a správnost řešení | A | Nemám připomínek. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Seznámení s obsahem a závěry práce bych jednoznačně doporučil i jako studijní materiál mnohým znalcům v oboru analýzy dopravních nehod. Zjištěné hodnoty brzdných zpomalení zejména přetíženého nákladního automobilu jsou i překvapivé pro technickou praxi. | |
Odborná jazyková úroveň | A | Bez připomínek. | |
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | A |
eVSKP id 120413