ŠUŇAL, Š. Přijímací dekodér RTTY [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2021.

Lattenberg, Ivo

Diplomová práce je po formální i odborné stránce v pořádku a nemám žádných výhrad. Vlastní výrobek včetně firmware je na vysoké úrovni. Zadání bylo bezezbytku splněno. Student pracoval samostatně a iniciativně, o výsledcích pravidelně informoval. Postup prací byl ideálně rozložen. V rámci řešení práce bylo navrženo a realizováno zařízení pro detekci radiodálnopisného provozu z nízkofrekvenčního signálu. Byl vyvinut firmware pro zařízení a navržena jednoduchá desktopová aplikace pro zobrazení detekovaných zpráv na PC při propojení přes USB. Samotné zařízení bylo předvedeno a bylo funkční. Diplomant prokázal velmi dobré konstrukční schopnosti a inženýrské dovednosti při oživování tohoto přístroje. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

95

Caha, Tomáš

Předložená diplomová práce se zabývá návrhem a realizací přijímacího dekodéru radiodálnopisného provozu. Zařízení je bateriově napájené, využívá mikrokontrolér STM32, informace zobrazuje na displeji a zařízení lze ovládat tlačítky a po připojení k PC pomocí USB i pomocí programu vytvořeného studentem v jazyce C#. Zadání bylo zcela splněno. Teoretická část v kapitolách 1 a 2 věnována RTTY a FSK je dostatečná. Kapitola 3 a 4 popisující návrh HW části zařízení je detailní a vhodně doplněna schématy. V kapitole 5, ve které je představen studentem navržený komunikační protokol, postrádám tabulku se shrnutím příkazů, které může zařízení vyslat do aplikace a aplikace do zařízení. V kapitolách 6 a 7 je popsána SW část zařízení včetně aplikace na PC. Funkčnost aplikace je vysvětlena v textu, avšak místy se lze v textu velmi snadno ztratit. Postrádám zde vývojové diagramy, které by výstižněji popsaly jednotlivé části vyvinutého SW. Samotný kód programu pro mikrokontrolér by mohl být okomentován pro příp. budoucí úpravy. Odevzdaný kód aplikace napsané v C# by mohl být lépe strukturován a rozčleněn - celý kód je napsán v jednom souboru. Výsledek práce je použitelný a byl řádně otestován v kapitole 8. Po formální a jazykové stránce práce místy obsahuje překlepy a typografické chyby. Vzhledem k výše uvedenému hodnotím práci 90A.

90

eVSKP id 133447