KRIŠTOF, M. Softwarová knihovna pro robotickou buňku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2021.

Polsterová, Helena

Student Bc. Martin Krištof zpracoval diplomovou práci na téma „Softwarová knihovna pro robotickou buňku“ pro firmu LIFTEC SK, s.r.o. Úkolem studenta bylo seznámit se s prostředím SIEMENS TIA Portal, nastudovat princip programování PLC SIEMENS S7-1200 a konfiguraci průmyslového robota KUKA s řízením KR C4. V rámci diplomové práce měl vytvořit funkce v prostředí SIEMENS TIA Portal. V průběhu zpracovávání diplomové práce student prostudoval dostupnou literaturu a vypracoval teoretickou část práce v potřebném rozsahu. Praktická část je zaměřená na popis bloků knihovny, především ale na konfiguraci PLC robota. Student pravidelně konzultoval řešenou problematiku ve firmě s konzultantem, velmi dobře spolupracoval i s vedoucí práce. Po celou dobu zpracovávání diplomové práce pracoval student pečlivě a svědomitě. Předložená práce po odborné i formální stránce splňuje požadavky kladené na diplomovou práci, proto ji doporučuji k obhajobě.

91

Jaššo, Kamil

Študent mal za úlohu vytvoriť softvérovú knižnicu pre PLC rady S7-1200 za účelom zjednodušenia programovania robota KUKA KR C4 v prostredí Siemens TIA Portal. Po obsahovej aj formálnej stránke je práca na dobrej úrovni a obsahuje len pár malých formálnych a gramatických chýb. Z praktickej časti práce je zrejmé, že študent musel zvládnuť nakonfigurovať a spojiť niekoľko rôznych zariadení – PLC, Robot, HMI Displej a Laser marker – čo znamená že musel zvládnuť prácu v niekoľkých rôznych softvéroch. Z tejto časti práce vyplýva, že študentovi sa podarilo správne určiť a vyriešiť problémy s vytvorením spojenia a rôznym formátovaním zdieľaných dát. V závere práce (kapitola 9) študent popisuje, že prebehlo testovanie hardvéru naprogramovaného pomocou ním vytvorenej knižnice. Z tejto časti vyplýva však len to, že sa podarilo naviazať spojenie PLC s Robotom s využitím funkčného bloku (FB_KUKA_KRC4) navrhnutého študentom a k spojeniu s Laserovým markerom pomocou externej freeware aplikácie namiesto študentom navrhnutého funkčného bloku FB_Vereo. Z poslednej kapitoly ani zo záveru tak nieje bohužiaľ jasné, či došlo k testu celej hardvérovej konfigurácie naprogramovanej s využitím funkčných blokov zo študentom navrhnutej knižnice. Z môjho pohľadu splnil študent zadanie aj napriek vyššie zmienením nedostatok a tak hodnotím prácu 90 bodmi, teda známkou A.

90

eVSKP id 134505