FIALA, D. Návrh obrábění hřídele jednostupňové převodovky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Varhaník, Matúš

Bakalárska práca sa svojou koncepciou skladá z 2 hlavných častí. Návrhovej – konštrukčnej a následne technologickej. Autor preukázal schopnosť navrhnúť hlavné časti jednostupňovej prevodovky. Na základe vstupných parametrov a výpočtových vzťahov odvodil potrebné rozmery výstupnej hriadele, navrhol ju a vytvoril výkresovú dokumentáciu. Toto bolo podkladom pre spracovanie technologickej časti, kde sa autor zaoberal voľbou strojov, nástrojov a rezných parametrov. Prílohou práce je technologický postup a výrobné návodky, vrátane výpočtu strojných časov jednotlivých technologických operácií. Bakalárska práca je rámcovaná ekonomickým hodnotením. Grafické a štylistické spracovanie je na dobrej úrovni. Autor splnil ciele zadania a prácu doporučujem k obhajobe.

Trčka, Tomáš

Předkládaná bakalářská práce se zabývá návrhem obrábění hřídele použité pro jednostupňovou převodovku. V úvodní rešeršní části práce autor ve stručnosti uvádí základní aspekty jednostupňové převodovky na což navazuje v 2. kapitole, kde rozebírá konkrétní řešenou hřídelovitou součást společně s pevnostními výpočty. Následující kapitola je věnována tvorbě 3D modelu na základě vypočítaných dat z kapitoly předchozí. Poslední dvě kapitoly jsou čistě praktické, kde je zahrnuta kompletní TPV s navazujícím vyhodnocením celého návrhu. Autorovi bych však pro další práce doporučoval vysvětlovat použité veličiny z uvedených vztahů i k daným vztahům jako u vztahu (4.15), případně do textu, ne pouze do seznamu symbolů a zkratek. Podkapitolu 2.4 s obrázky, na kterých jsou 3D vysvětlujícími modely, bych již zahrnul do následující kapitoly s názvem TECHNICKÁ DOKUMENTACE, jelikož tato kapitola obsahuje zcela méně informací než předcházející podkapitola. V práci se opakují stejné symboly pro rozdílné veličiny, např. 2x a, 3x b, 3x L apod. I přes uvedené drobné nedostatky práci považuji za zdařil. Kladně hodnotím konstruktérskou činnost, kdy si student nejen řešenou součástku vymodeloval a následně provedl technickou část výroby, čímž vytvořil ucelenou bakalářskou práci, kterou doporučuji k obhajobě. Všechny cíle práce byly splněny.

eVSKP id 129478