HANÁK, J. Výpočet polohy suportu vůči vřetenu na stroji pro vrtání Brattova otvoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Tůma, Zdeněk

Bakalářská práce byla zaměřena téma výpočtu polohy suportu vůči vřetenu na stroji pro vrtání Brattova otvoru. V rešeršní části práce se autor zabývá současnou konstrukcí železničního soukolí. Dále je vysvětlena problematika brattova otvoru a možnostech jeho výroby pomocí tzv. bratovačky. Ve výpočtové části práce se autor zaměřil na návrh výpočtu pro nastavení stroje, který byl dále ověřen na reálném kole včetně možného kolizního stavu. Práci doporučuji k obhajobě.

Knoflíček, Radek

K obhajobě předložená BP je spíše rešeršního charakteru, i když je patrný i jistý vlastní přínos. Zabývá se železničními koly, nápravami, sestavenými dvojkolími a zejména injekčním otvorem, který slouží k nedestruktivní demontáži kol z nápravy. Výstupem této práce je zhodnocení možností vrtání injekčního otvoru (Brattova) a návrh výpočtu naklopení vrtacího vřetene vůči vodorovnému supportu při jeho vrtání. Lze konstatovat, že 3 vytýčené cíle BP byly zhruba splněny. Připomínky k obsahu: 1) je lepší mít jako názvy hlavních kapitol definované cíle, autor BP si vytvořil obsah dle svého názoru a není to odpovídající cílům. 2) občas se vyskytují poněkud nespisovné pojmy, které by měly být ve VŠ kvalifikační práci psány spisovnou odbornou češtinou. 3) Škoda, že obdržené výsledky nejsou více diskutovány a nejsou navrženy třeba i stručné doporučení pro praktické využití výsledků BP. Připomínky k formě: a) pokud se používají slangové pojmy a názvy, jako je například bratovačka (s malým b), pak je vhodné na začátek práce vložit kapitolu definice názvosloví. b) na straně 39 chybí nadpis kapitoly. BP je možné obhajovat s níže připojenou otázkou na vysvětlení u SZZ.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 133316