ČERNOTA, J. Titan a jeho slitiny v letectví [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Němec, Karel

Ke zvolenému tématu student přistoupil velmi iniciativně a se zájmem o danou problematiku. Zadané úkoly plnil zcela samostatně, svědomitě a včas. Práce v rozsahu 43 stran je sepsána přehledně, věcně správně a splnila v celém rozsahu nároky, které jsou na tento typ prací kladeny. Autor se vyvaroval závažných chyb a formálních nedostatků, proto ji hodnotím známkou "výborně / A" a doporučuji ji k přijetí jako podklad ke státní závěrečné zkoušce.

Adam, Ondřej

Posuzovaná bakalářská práce se zabývá popisem titanu a jeho slitin, především pro použití v leteckých aplikacích. Nejprve se práce věnuje čistému titanu, jeho výrobě a vlastnostem, na což pak navazuje popis titanových slitin, který se skládá z krátkého představení jednotlivých skupin titanových slitin a následného popisu nejdůležitějších materiálů z každé skupiny. Po představení titanu a jeho slitin se práce zaměřuje na materiály používané v letectví. V této kapitole jsou vhodně využity poznatky o titanových slitinách uvedené v předchozích kapitolách. Na závěr práce diskutuje budoucí využití titanu a jeho slitiny v letectví. Text je psán přehledně a je logicky rozdělen do jednotlivých kapitol, které na sebe dobře navazují. Práce jako celek poskytuje ucelený přehled nejpoužívanějších titanových slitin a jejich vlastností. Bakalářské práci lze především vytknout, že v ní autor používá někdy až příliš subjektivní popis a dále že diskuse je poměrně krátká a spíše shrnuje předchozí text. Mezi další nedostatky lze zařadit, že se v práci velmi často opakují stále stejné informace, některé obrázky nejsou přeloženy do češtiny a v celé práci není dodržen jednotný styl tabulek. Závěrem konstatuji, že práce splnila veškeré zadané cíle a po formální i grafické stránce je na dobré úrovni. Práci doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením "B" (velmi dobře).

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 132482