HORÁK, F. Optimální plánování trasy pro elektromobily [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Kůdela, Jakub

Zadání práce bylo splněno v celém rozsahu. Úvodní kapitola se zabývá problémem hledání nejkratších cest a různými dále použitými optimalizačními metodami. Další kapitola představuje dvě metody pro nalezení optimální trasy a dobíjecího/tankovacího plánu. První metoda je cílena na eletromobily a je založená na kombinaci Dijkstrova algoritmu a dynamického programování. Druhá metoda vychází z podkladové publikace, je určena i pro hybridní vozidla a je založena na celočíselném optimalizačním modelu. Obě metody a jejich další rozšíření jsou pak součástí zdařilé software implementace. V závěrečné kapitole se diplomant věnoval srovnání jednotlivých metod a jejich rozšíření na sadě typových problémů, kde se ukázala jejich vhodnost a použitelnost. Diplomant měl výbornou pracovní morálku, pracoval samostatně a s náročnou problematikou si úspěšně poradil.

Šoustek, Petr

Tématem diplomové práce je optimální plánování trasy pro elektromobily. Teoretická část je rozdělena do dvou kapitol. Nejprve zde autor popisuje metody plánování cesty a optimalizační metody. Další část pak tvoří vlastní formulace a popis problému. Je zde podrobně popsána tvorba pracovního prostředí a jeho parametrů. Poté jsou popsány jednotlivé optimalizační metody, které jsou popsány velmi důkladně. Praktickou část tvoří popis vytvořené aplikace a provedené experimenty. Ovládání vytvořené aplikace je intuitivní a jednoduché. V této kapitole bych ocenil objektové schéma návrhu aplikace. V kapitole experimenty autor porovnává implementované algoritmy na řadě testů pro několik typů elektroaut s různými parametry. Grafická a stylistická úprava předložené práce je na velmi vysoké úrovni. Zadaných cílů se podařilo dosáhnout a diplomovou práci považuji za zdařilou. Proto práci doporučuji k obhajobě a hodnotím výborně / A.

eVSKP id 132418