SLÍŽ, M. Posouzení vhodnosti optického měřicího přístroje [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Jankových, Róbert

Diplomová práce Bc. Michala Slíže odpovídá zadání. Práci považuji za původní, pro praxi přínosnou a v několika směrech originální. Metodika splnění cílů práce je správná a je naznačena v kapitole 2 - Motivácia. Student prokázal technické nadání při návrhu a provedení měření. Rovněž prokázal schopnost při tvorbě Excelovské aplikace pro analýzu vhodnosti měřidla dle VDA-5. Hodnocená práce dokládá schopnost studenta samostatně pracovat a řešit praktické problémy v oblasti posuzování vhodnosti optických CMM. Práce je logicky rozdělena na úvod, motivaci, pět hlavních kapitol, závěr a sedm příloh. Všechny kapitoly a přílohy jsou úplné a přehledné. Jednotlivé části práce na sebe přirozeně navazují a dokumentují postup řešení i úroveň splnění jednotlivých cílů práce. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na požadované úrovni jen s malým počtem věcných, gramatických nebo formulačních nedostatků. Student při zpracování práce vychází z doporučené literatury, kterou iniciativně doplnil o další vhodné tuzemské i zahraniční publikace. Vlastní text je tvůrčím způsobem doplněn o řadu nových myšlenek a jako celek logicky propojen. Citace jsou správně formálně uvedeny a přehledně rozlišují převzatý a původní text. Student si na začátku zpracoval reálný plán práce, který se mu podařilo dodržet. V závěru mu ovšem chyběl určitý menší časový prostor na závěrečnou korekturu textu. Pracoval samostatně, aktivně a velmi usilovně bez nutnosti podrobného vedení. Výsledek práce prokázal, že autor má velmi dobré zkušenosti z práce s měřicí technikou. Práce jako celek představuje hodnotnou inženýrskou publikaci, která může být plně využita v praxi.

Šrámek, Jan

Diplomová práce Bc. Michala Slíže odpovídá zadání. Práci považuji za původní a pro praxi přínosnou. Metodika splnění cílů práce je správná. Student prokázal schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich správné závěry. Hodnocená práce prokazuje schopnost studenta samostatně pracovat a řešit praktické problémy v oblasti hledání nových možností při posuzování vhodnosti optického souřadnicového měřicího stroje. Tento úkol byl plněn v podmínkách FSI VUT v Brně na stroji Micro-Vu SOL 311. Práce je logicky rozdělena na úvod, šest hlavních kapitol, závěr a sedm příloh na 97 stranách. Všechny kapitoly i přílohy jsou úplné a přehledné. Jednotlivé části práce na sebe přirozeně navazují a dokumentují postup řešení i úroveň splnění jednotlivých cílů práce. Za hlavní přínos je možné považovat návrh a realizování všech měření na optickém přístroji a posouzení vhodnosti optického měřicího stroje dle metodiky VDA 5 a také doporučení pro další rozvoj řešené problematiky v kapitole 7.4. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na požadované úrovni. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 132518