MARTÍNEK, M. Tvorba SW pro generování signálu simulující závady rotačních systémů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Zuth, Daniel

Práce se zabývá realizací SW pro generování simulovaných vibrodiagnostických signálů. Student v práci zpracoval několik samostatných částí jako je rešerše v oblasti vibrodiagnostiky a projevů poruch rotačních systémů, dále výběr vhodného vývojového prostředí, a nakonec popis tvorby zvolených algoritmů včetně vizualizace a GUI. Algoritmy jsou zpracované v prostředí Python a splňuji všechny požadavky. Práci doporučuji k obhajobě bez výhrad.

Marada, Tomáš

Cílem předložené diplomové práce byla realizace SW pro generování simulovaného signálu z vibrodiagnostického zařízení, kde realizovaný SW měl generovat data v časové oblasti, tak frekvenční spektra, dle navolené závady rotačních strojů a to v podobě číselných dat i grafického zobrazení. Diplomová práce je rozdělena na úvod, čtyři kapitoly a závěr. První kapitola představuje teoretické základy vibrodiagnostiky a charakteristiky vibrací. Dále se kapitola věnuje jednotlivým typům snímačů vibrací a závad rotačních strojů. Konec kapitoly je zaměřen na analýzu vibrodiagnostického signálu. Druhá kapitola se věnuje softwarovým řešením simulace mechanických soustav metodou konečných prvků. Následuje krátký přehled programů pro simulaci mechanických soustav. Třetí kapitola dokumentuje tvorbu programu pro generování simulovaného signálu v programovacím jazyce Python. V první části je popsán software použitý pro tvorbu programu. V další části je popsán princip funkce programu. Následuje představení programu a návod k obsluze grafického rozhraní. V poslední části je popsán princip simulace jednotlivých poruch včetně grafického výstupu. Celá kapitola je doplněna vybranými částmi kódu pro ilustraci funkce programu. V poslední kapitole jsou shrnuty dosažené cíle v rámci návrhu a realizace aplikace a návrhy na její další rozvoj. Práce je zpracována přehledně a logicky. Grafická a stylistická úroveň práce je dobrá s malým množstvím překlepů. Některé převzaté obrázky (např. obr. 19) mají nízkou kvalitu a zbytečně tak snižují kvalitu práce. Cíle práce byly splněny a zadané téma lze tedy považovat za splněné v požadovaném rozsahu.

eVSKP id 132673