KONEČNÝ, D. Návrh komunikační strategie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Chlebovský, Vít

Cílem práce bylo zpracování návrhů externí komunikace pro Jadernou elektrárnu Dukovany. Cíl považuji za splněný. V analytické části se autor věnuje rozboru aktuální komunikace JE Dukovany. V této části je cenný přehled všech aktuálně využívaných komunikačních nástrojů. Na druhou stranu jde o popisný přehled, ve kterém postrádám hlubší kritické zhodnocení účinnosti této komunikace. Další analýzy se pak opírají o dobře zpracovanou analýzu obecného okolí a rovněž dva výzkumy - sekundární a vlastní primární výzkum. Závěry z analýz jsou dobře shrnuty a zpracovány ve SWOT analýze. V rámci návrhů oceňuji práci s personami a rovněž logické a systematické stanovení cílů komunikace a těmto cílům přizpůsobené návrhy. Celkově je práce na dobré odborné i formální úrovni. Práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Do jaké míry budou vaše návrhy ovlivněny aktuální situací ohledně připravovaného tendru na dostavbu dalšího bloku v JE Dukovany?

Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Jirušek,, Martin

Práce je ambiciózní a přehledná. Dobře se drží zákonitostí žánru. Výtky jsou zejména formálně-strukturního rázu. Obecná teoretická část, kde autor konceptualizuje pojmy, je snad až příliš rozsáhlá. Je však třeba ocenit autorovu pečlivost, s níž se s tímto úvodem vypořádává. Zůstává nicméně otázkou, nakolik je takto podrobný obecný úvod potřeba. Ne všechny části slouží cíli práce (např. popis tradičních nástrojů marketingové komunikace, přehled využívání soc. sítí apod.). Celá kapitola 2 by tak mohla být výrazně kratší, pokud by se zaměřila na sdělení esenciální pro cíl práce. Krátit by šlo zejména v částech o historii jádra a JEDU, popisech jednotlivých nástrojů apod. Rovněž část 3 obsahuje sekce, které práci prodlužují, ale zároveň výrazně neposunují k výzkumnému cíli (např. popis společnosti ČEZ). Jakkoli je třeba ocenit široký záběr a komplexitu práce, některé části by bylo lépe (z pohledu přehlednosti a struktury výzkumu) vyřešit odkazováním (např. sociologický výzkum firmy IBRS), případně umístěním do příloh. Práce se dále poměrně obsáhle zabývá formálním nastavením dotazníku, přičemž ale zároveň opomíjí údaj o reprezentativnosti provedeného dotazníkového šetření. Ne zcela také vysvětluje arbitrární volbu některých otázek (např. otázka týkající se seriálu Černobyl). Na samotnou návrhovou část zůstává jen zhruba 10% textu a tato tak v důsledku působí poněkud zkratkovitě a možná uspěchaně. Autor sice zmiňuje, proč je důležité se zaměřit na skupinu 18-29, zároveň, ale chybí informace o zapojení této skupiny do veřejného života, resp. volební účasti, a o tom, jakou část oprávněných voličů tato skupina představuje. Jakkoli se zaměření na tuto skupinu může jevit jako logické s ohledem na rozhodování o jaderné energetice v budoucnu, nejedná se typicky o rozhodující voličskou skupinu, ani o skupinu výrazně motivovanou chodit k volbám. Ve skutečnosti jde o jednu z nejméně se účastnících věkových skupin. Není úplně jasné propojení výsledků výzkumné části a navržených kroků, zejm. zvýšení návštěvnosti informačního centra a využití soc. sítí. Tyto cíle se zdají poměrně zřejmé i bez rozsáhlé teoreticko-výzkumné části a mohly by představovat výchozí bod úvah a nikoli jejich závěr. Není pak ani příliš jasné, z čeho vycházejí velice konkrétní doporučení typu 4 příspěvků na Facebooku týdne. Podobně např. u seznamu rizik reklamní kampaně. Ocenit je třeba poměrně realistické nastavení rozpočtu kampaní. Pokud nicméně autor zmiňuje konzultace s odborníky, tito by měli být citováni. Mezi drobné chyby lze zařadit některé faktografické nedostatky (např. JEDU je v provozu od 1985, ne 1980, jak je uvedeno v úvodu). Popisy grafů by mohly být v některých případech podrobnější (např. prostý popisek „pavučinový graf“ - č. 21). Jazyková úroveň práce je dobrá. Celkově je ale třeba ocenit velice pečlivé a nadmíru komplexní zpracování. Autor také prokázal, že ovládá základní zákonitosti a logiku výzkumu, tj. vytyčení cíle, stanovení postupu a prezentace výsledků. Je možné konstatovat, že takto pečlivá příprava by skutečně mohla sloužit jako základ pro komunikační strategii.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C